"Конници на апокалипсиса" в Темза напомнят за климатичните промени

При прилив те почти не се виждат, но когато река Темза се отдръпне, призрачните им глави изплуват заедно с конете, които те яздят.
Инсталацията "Прииждащият прилив" на скулптора Джейсън Тейлър се състои от четири породисти коня, яздени от четиримата конници на Апокалипсиса. Произведението се намира до моста Vauxhall и е на по-малко от миля от седалището на английския парламент, пише "Гардиън".
Целта на Тейлър, познат на публиката със създаването на подводни музеи около застрашени морски пейзажи, е да накара хората да се замислят за радикалните климатични промени и влиянието на горивата върху планетата. Неслучайно конете, чиито глави са изобразени като бензинови помпи, са символ на кипящата индустриализация в модерния свят.

Скулпторът смята, че мястото на инсталацията е перфектно за целта му, тъй като може да се види от много политици и хора, отговорни за резките климатични промени и създаването на нараняващи природата сделки.
С двама от ездачите, облечени в костюми, гледащи предизвикателно в далечината, Тейлър прави директна препратка към бизнесмените и политиците, за които той смята, че ощетяват околоната среда. Авторът на инсталацията искал да създаде ударната картина на висшестоящ, който не вижда света около себе си, докато водата се покачва, а конете пасат и взимат, колкото се може повече от земята.
Самата работа е част от фестивала на река Темза в Лондон и е първата по рода си инсталация. Тейлър обяснява, че е било предизвикателство да направи скулптурите по начин, който да издържи условията на реката. Затова конете са изработени от подсилен цимент и съдържат няколко тона стомана в краката си, за да се държат изправени. Те ще бъдат част от експозицията за минимум един месец.
Според Тейлър изкуството е много важна част от проблемите с климата и околната среда, тъй като успява да привлече хората и емоционално, а не само през факти и статистки. През последните 10 години проблемите относно климата и природата са били главният източник на вдъхновение за скулптора.
"Чувствах се обезверен, тъй като творях заради самото творене, а исках да направя нещо, което да бъде отвъд изкуството и да е наистина полезно", споделя Тейлър.