Йонас Талин, вицепрезидент на "Абсолют": България е най-интересният ни пазар в Източна Европа

Йонас Талин, вицепрезидент на "Абсолют": България е най-интересният ни пазар в Източна Европа

Йонас Талин, вицепрезидент на "Абсолют": България е най-интересният ни пазар в Източна Европа
Absolut
Всеки познава знаковата реклама на водка "Абсолют" - бутилката с типична форма, интерпретирана по десетки незабравими начини. Наскоро обаче фирмата се отказа от продължилата десетилетия кампания и сега залага на съвсем нова брандинг стратегия. За това как се излиза от сянката на подобен култ и колко е интересна България за "Абсолют" "Дневник" разговаря с вицепрезидента на марката за целия свят – Йонас Талин, който беше на кратко посещение в София. Той е и лицето на луксозната водка на компанията - Elyx.
"България е вероятно най-интересният ни пазар в Източна Европа"
казва Талин. "Много динамичен пазар с добре образовани хора, които се наслаждават на хубавото в живота."
Разказва, че не е имало големи сътресения в алкохолния бизнес след началото на финансовата криза през 2008 г. Напротив – напитките се продават стабилно, независимо от развитието на икономиката.
"Дори в трудните времена хората просто искат да излизат и да се забавляват. Продажбите на скъпите продукти като Elyx ще намалеят, но за достъпния алкохол икономиката няма особено значение."
Той признава, че е било трудно да започне да рекламира "Абсолют" по нов начин. "Тази кампания бе една от най-знаковите за всички времена. Мисля, че съм прав да кажа, че вероятно е и една от най-дълго продължилите. Но в един момент хората просто свикват с нея".
За другата водка Талин залага на още по-различна концепция - фирмата създава специални "бранд домове" за Elyx, разположени в Манхатън и Лос Анджелис. Самият той живее в луксозния апартамент в Ню Йорк и намира за безкрайно вдъхновяващо, че той се ползва и за бутиковите партита на марката. За тях не може да се направи резервация, нито просто да звъннеш на вратата и да влезеш - а трябва да бъдеш поканен.
Тези събития са специални именно защото не са публични
смята той. "Усещането е като да идеш на домашен купон вместо на ресторант или в клуб. Сериозно смятам, че това е бъдещето на забавлението, защото си спокоен и си в компанията на хора, с които ти е комфортно и приятно. Заради това и много звезди ни посещават в Ню Йорк – не позволяваме там да се снима и те могат да се отпуснат."
В същото време компанията "Абсолют" се зае и с благотворителни проекти. Преди няколко седмици фирмата подписа петгодишно споразумение със световната организация "Вода за хората" (Water for People). "Това е най-дългият договор, който съм подписвал в живота си", смее се Талин и посочва, че най-големият плюс на кампанията е фактът, че е част от бизнес модела на водката.
За всяка продадена бутилка Elyx "Абсолют" даряват пари, с които осигуряват 140 л чиста питейна вода в държави, където тя не е достъпна. "Вода за хората" работи в Индия, Африка и Южна Америка. "Отидох в Перу, за да видя как стоят нещата на терен. Проблемът там не е недостигът на вода, понеже има много вода. Но е трудно да се намери чиста питейна вода, така че в засегнатите селища 90% от децата имат някакви заразни и бактериални болести."
Може би звучи странно, че от лукса на Ню Йорк Талин пътува до нуждаещи се от вода селца в Южна Америка. Той обаче е изкачил Монблан и Килиманджаро и намира комбинацията от двете за съвсем естествена. "От време на време искам да тествам себе си – да видя колко далеч мога да стигна", обяснява Талин. "Хубаво е да полагаш повече усилия."