"Брандализъм": 600 фалшиви реклами отправят климатични предупреждения

"Брандализъм": 600 фалшиви реклами отправят климатични предупреждения

В навечерието на срещата в Париж активисти се обърнаха към традиционната медиа на своите бизнес опоненти - рекламата, за да говорят за спешната нужда от грижа за околната среда. Над 600 рекламни пространства в Париж бяха "завзети" през уикенда от най-голямата "антирекламна кампания" засега, дело на движението Brandalism (игра с думите "бранд" и "вандализъм"). С изкуство вместо реклама и фалшиви постери на спонсорите на климатичната среща известни улични артисти протестират срещу "корпоративния преврат" и "лицемерието", което според тях грози съдбата на планетата.
"Съжаляваме. Че ни разкрихте", "Шофирай чисто... или поне се преструвай" или "Знаехме за ефекта на изкопаемите горива, но публично отричахме" - това, според артистите, биха казали уличените в измама с въглеродни емисии "Фолксваген" и петролния гигант ExxonMobil, ако рекламата бе създадена да казва истината. 
"Съжаляваме. Че ни разкрихте"
brandalism.co.uk
"Съжаляваме. Че ни разкрихте"
На мушката на активистите са още спонсорите на срещата на високо равнище като авиокомпанията Air France, енергийната корпорация GDF Suez и химическата компания Dow Chemicals, многократно осъждана за токсични течове, замърсявания и екологични катастрофи като смъртоносното обгазяване в Бопал, Индия през 1984 г.. 
"Завладяваме техните пространства, защото искаме хората да се запитат за ролята на рекламата в популяризирането на неустойчивото консуматорство. Защото рекламната индустрия насилствено ни кара да желаем продукти, създадени от изкопаеми горива, които имат пряко отношение с климатичната промяна. Какъвто е и случаят с климатичната среща в Париж и корпоративните събития покрай нея -  външната реклама ни дава увереност, че гласът на онези с най-много пари ще бъде чут", пишат Brandalism на своя сайт
"Брандализъм": 600 фалшиви реклами отправят климатични предупреждения
brandalism.co.uk
Плакатитe са поставени в пространствата на JC Decaux, един от големите спонсори на климатичната среща, но не са оторизирани от него. Поставени са от обикновени парижани и са дело на 80 стрийт арт художници - много от тях участвали и в "ужасяващия" увеселителен парк на Банкси Dismaland. Brandalism се гордее да бъде "неофициален партньор" на събитието. От движението също така призовават хората да протестират, защото "не можем да оставим разговорите в ръцете на същите политици и корпоративни лобисти, които създадоха кашата".