"Брандализъм": 600 фалшиви реклами отправят климатични предупреждения
В навечерието на срещата в Париж активисти се обърнаха към традиционната медиа на своите бизнес опоненти - рекламата, за да говорят за спешната нужда от грижа за околната среда. Над 600 рекламни пространства в Париж бяха "завзети" през уикенда от най-голямата "антирекламна кампания" засега, дело на движението Brandalism (игра с думите "бранд" и "вандализъм"). С изкуство вместо реклама и фалшиви постери на спонсорите на климатичната среща известни улични артисти протестират срещу "корпоративния преврат" и "лицемерието", което според тях грози съдбата на планетата.
"Съжаляваме. Че ни разкрихте", "Шофирай чисто... или поне се преструвай" или "Знаехме за ефекта на изкопаемите горива, но публично отричахме" - това, според артистите, биха казали уличените в измама с въглеродни емисии "Фолксваген" и петролния гигант ExxonMobil, ако рекламата бе създадена да казва истината.

На мушката на активистите са още спонсорите на срещата на високо равнище като авиокомпанията Air France, енергийната корпорация GDF Suez и химическата компания Dow Chemicals, многократно осъждана за токсични течове, замърсявания и екологични катастрофи като смъртоносното обгазяване в Бопал, Индия през 1984 г..
"Завладяваме техните пространства, защото искаме хората да се запитат за ролята на рекламата в популяризирането на неустойчивото консуматорство. Защото рекламната индустрия насилствено ни кара да желаем продукти, създадени от изкопаеми горива, които имат пряко отношение с климатичната промяна. Какъвто е и случаят с климатичната среща в Париж и корпоративните събития покрай нея - външната реклама ни дава увереност, че гласът на онези с най-много пари ще бъде чут", пишат Brandalism на своя сайт.

Плакатитe са поставени в пространствата на JC Decaux, един от големите спонсори на климатичната среща, но не са оторизирани от него. Поставени са от обикновени парижани и са дело на 80 стрийт арт художници - много от тях участвали и в "ужасяващия" увеселителен парк на Банкси Dismaland. Brandalism се гордее да бъде "неофициален партньор" на събитието. От движението също така призовават хората да протестират, защото "не можем да оставим разговорите в ръцете на същите политици и корпоративни лобисти, които създадоха кашата".