За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
princess_x
Рейтинг: 938 НеутралноЕдва ли може да се напише по-неспокосано от това:
''За главния диригент Ивайло Кринчев "Лучия" винаги е предизвикателство, защото този образец на белкантовата литература изисква много внимателен подход по отношение на гласовете, с които се разполага. Темповите и драматургичните характеристики трябва да имат своето обяснение и извеждане през възможностите на солистите. Бутиково е заглавието, защото много трудно може непрекъснато да присъства. А възстановяването в редовия репертоар на операта изисква винаги репетиционен цикъл със солистичния състав, който влиза в него, заради нюансираността в музиката на Доницети. Музикална палитра, която композиторът е вплел, но така, че лесно се възприема.''
И такъв е целият ''дух'' на статията, написана от човек, който явно не е много запознат с материята, за която пише.
princess_x
Рейтинг: 938 НеутралноДа не споменавам и безбройните граматически и други грешки...
ijj
Рейтинг: 727 НеутралноА дали ще има гостуване с тази постановка в София?
burma
Рейтинг: 229 НеутралноАйде сега - журналистът виновен! Очевидно че "духът" е просто огледало от разговор с диригента, а да се сърдиш на огледалото как изглеждаш, си е очевидна глупост. Задачата на журналиста не е да замени професионалиста, а да преведе начина му на работа на популярен език, разбираем за широката публика. "Граматиката" е сгрешена в нечия друга глава...
muhomangiafuoco
Рейтинг: 118 НеутралноА заЩо да има? Кой ще плати разходфите?
о коментар [#3] от "ijj":
princess_x
Рейтинг: 938 НеутралноДо коментар [#4] от "burma":
Журналистът би трябвало да може да пише по начин, който е интересен и приятен за четене - в случая нямам никакъв проблем с ''разбираемостта'' на текста, а с начина на поднасянето му. Ако не е в състояние да се справи с тази задача, би трябвало да си потърси друга професия, защото тази на журналиста е свързана основно с думи.
ijj
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#5] от "mangiafuoco":
Защото постановката изглежда интересна, с непознати за мен диригент и режисьор, солистите са също малко познати в София, а очевидно имат големи успехи.
Пътните разноски за солистите, хора и оркестъра и за транспорт на декорите от Стара Загода до София и обратно са сравнително малко в сравнение с разходите за нова постановка, а Лучия ди Ламермур е сравнително рядко изпълнявана опера.
Вярно, че в София имаше постановка в 2009 г. - който я помни, ще има възможност да направи сравнение меду двете
princess_x
Рейтинг: 938 Неутрално[quote#7:"ijj"]Вярно, че в София имаше постановка в 2009 г. - който я помни, ще има възможност да направи сравнение меду двете[/quote]
А който е слушал Лучия на Калас, едва ли би могъл да изтърпи ''лирическия'' тормоз на провинциални ''примадонни''.
princess_x
Рейтинг: 938 НеутралноСцена на лудостта, Лучия ди Ламермур, Мария Каллас, Херберт фон Караян, Берлин, 1955г.
https://www.youtube.com/watch?v=BxKoYGeAjag
glaxo
Рейтинг: 8 НеутралноБлагодаря за линка! Калас е велика! Голям почитател съм на Гаетано Доницето.От многото изпълнителки на Лучия ди Ламермур в последните стотини години : Аделина Патти, Лили Понс, Мария Калас, Беверли Силс, Джоан Съдерланд, Рената Скотто, Эдита Груберова съм гледал последните три. Съвсем скоро гледах и запис на постановката на Метрополитен с Анна Нетребко. Добра е, но не може да стигне драматичната дълбочина на Калас! А и самата постановка не ме впечатли особено! Давам Ви два линка , като втория си го пуснете когато имате нужда от нещо по-различно и витално.Поздрави!
https://www.youtube.com/watch?v=ZX2r8ps9pUg
https://www.youtube.com/watch?v=6_c048exl2Q
princess_x
Рейтинг: 938 НеутралноДо коментар [#10] от "glaxo":
Благодаря за линковете! Проблем на Нетребко е, че дикцията и' е неразбираема. Джоан Съдърланд е имала същия проблем, освен и това, че е била като ''пеещ стол'', както се е изразил Зефирели за непохватността и' на сцената.
glaxo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#11] от "princess_x":
Джоан Съдерланд беше много едра, масивна жена с едно много мощно и с голям диапазон пеене, но статична, като повечето от старата школа, когато повече се държеше на пеенето, отколкото на драматургията. Много интересна двойка особняци бяха с съпруга си диригента Ричард Бониндж(които още е жив и здрав) и си спомням колко безпрекословно тя държеше той да дирижира всичките и' представления от един момент нататък. А Нетребко има известен проблем с дикцията и вокала и' е доста помътнен понякога, но сега (след като Ан.Георгиу и Рене Флеминг минаха зенита си) е много търсена. Гледах я като Ана Болейн в едноименната опера на Г.Доницети с Елина Гаранча в ролята на Джейн Сиймор във Виенската опера преди 4 години.Беше изключителна постановка, а Нетребко направи, според мен, ролята на живота си.Страхотно изпълнение, драматично, потресаващо автентично. Така грабна публиката и я завладя, както аз не си спомням някога да се е случвало в друго представление, на което аз съм присъствал поне последните 20 години.Поздрави и дано не съм дотегнал!
princess_x
Рейтинг: 938 НеутралноДо коментар [#12] от "glaxo":
Напротив, интересно ми е да чуя мнението на човек, който е видял ''на живо'' преставление с Нетребко. Аз съм я гледала само по телевизията, както и Съдърланд, която сигурно дължи доста на амбицията на съпруга си, за да направи такава интернационална кариера. Поздрави!