Новият прочит на класическия балет "Лешникотрошачката" на Михайловския театър в Санкт Петербург, представен около Коледа, е резултат от стотици часове и пот по челата на балетистите, създателите на костюмите, сценографите и музикантите, разказва "Ройтерс". Новата версия е дело на испанския хореограф Начо Дуато, на когото е асистирал френският сценограф Жером Каплан.
Новият прочит на класическия балет "Лешникотрошачката" на Михайловския театър в Санкт Петербург, представен около Коледа, е резултат от стотици часове и пот по челата на балетистите, създателите на костюмите, сценографите и музикантите, разказва "Ройтерс".
На снимката: репетиция на фона на портрета на Начо Дуато, хореографът на постановката.Новата версия е дело на испанския хореограф Начо Дуато, на когото е асистирал френският сценограф Жером Каплан. Солистката Валерия Запасникова и премиер-балетистът Леонид Сарафанов слушат инструкциите на репетитора Жана Аюпова. "Начо Дуато създаде иситнска вълшебна приказка и еддна красива балетна постановка", разказва Леонид Сарафанов. "Много обичам да се подготвям и да изпълнявам негови хореографии". Балетистът Сергей Стрелков по време на репетиции. Репетира се навсякъде, дори в коридора. В стаята за костюми кипи усилена работа. Премиер-балетистът Иван Зайцев в обедна почивка между репетиците. Цялата трупа на Михайловския театър започва подготовката си с общ екзерсис още преди началото на официалните репетиции. Често те продължават и след 9 вечерта. "От време на време репетиторът Жана Аюпова се опитва да се пребори със силния ми характер и да ме превърне крехко и деликатно момиче", разказва солистската Валерия Запасникова. "Да съм в ролята на Маша за мен е истинско удоволствие", допълва момичето, използвайки името, с което руснаците наричат героинята й Клара. "Това е пореден крайъгълен камък в професионалното ми развитие". Балетът е изключително труден и изисква голяма издръжливост, разказват танцьорите. Постановката на Дуато е ярък пример за това на каква световна слава се радва тази коледна класика на Мариус Петипа. Защото далеч не само в Русия, където балетът има почитатели от всяка възраст и социална прослойка, класиката по музика на Пьотр Чайковски продължава да привлича тълпи от хора в театрите повече от век след създаването си. Така например в Ню Йорк се играе хип хоп версия с рпаъра Къртис Блоу, докато в Уест Енд, Лондон английският кралски балет се придържа към по-утвърдени трактовки. Анастасия Собольова, солистка в Михайловския театър, прави упражнение за разтягане по време на загрявка. Солистката Валерия Запасникова лежи изтощена след поредната дълга репетиция. Михайловският театър в Санкт Петербург. Последни приготовления за балетиста Иван Зайцев преди да излезе на сцената. Репетициите на оркестъра под ръководството на диригента Игор Томашевски. Балерина загравя зад кулисите по време на представлението. Зад кулисите по време на постановката. Иван Зайцев в ролята на Царя на мишките. Публиката в Михайловския театър се разхожда по време на антракта на "Лешнукотрошачката". Солистката Валерия Запасникова и партньорът й Леонид Сарфанов. Служител на театъра почиства сцената след поредното представление на "Лешникотрошачката".