"Лив Щайн" е най-добър театрален спектакъл, Явор Гърдев взе "Икар" за режисура

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    ... а керванът си върви.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Най-искрени бяха г-жа Надежда Секова и г-жа Илка Зафирова!
    А политици не видях тази вечер!

    Tony
  3. 3 Профил на maren
    maren
    Рейтинг: 213 Неутрално


    До коментар [#2] от "Free person":

    Тази вечер бях приятно изненадана от смислените неща, които видях и колегиалните думи, които чух.
    Професор Сейкова има стотици ученици, а професор Николина Георгиева е една епоха в кукленото актьорско майсторство, заедно с професор Илков, с когото са основоположници на професионалното БГ образование за куклен театър.
    Не знам как е днес, но преди време класовете по куклен театър печелеха всички първи места на фестивалите за куклено изкуство от Япония през Франция до Канада, мисля, че и в САЩ. Пробивът на тандема Георгиева-Илков е невероятен, с професионални постижения в световен мащаб.
    Ето едно интервю с професор Георгиева.
    http://bit.ly/1RE8Ivg
    Беше ми много приятно да видя тази вечер един от учениците ѝ-Славчо Маленов, който ѝ връчи награда.
    А, ето и нещо за историята на БГ кукления театър със световен професионален пробив в кукленото изкуство.
    http://bit.ly/1LSyiR5

  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Знае ли някой нещо за Иво Димчев и известноста му в международен план?

    klimentm
  5. 5 Профил на MP
    MP
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Освен Явор Гърдев има ли някой, който да разбира от това, което поставя, т.е. смисъла на пиесите?
    Не, едва ли. Мое лично мнение.

  6. 6 Профил на maren
    maren
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#4] от "klimentm":

    Това, което прави Димчев изглежда твърде маргинално, в смисъл на тематична обвързаност. Може би има някакъв принос към постмодерната теория за физически театър и ритъма като водещ в интерпретация на текстове за театър и т.н.
    Заради маргинализацията на темата, обаче, вероятно има прием в определени затворени групи на изследване.
    Аз, лично, от малкото, което съм видяла(в Интернет) бих го определила, като театър, който изследва пост-травмите. Други, може би го възпремат по друг начин.
    Извън България, това, което той прави, мисля, че се теоретизира, като отделно направление. Изглежда, той разбира това и е коректно от негова страна да представя пърформансите си отделно, най-малкото, за да е ясно, че ще се гледат от любопитни и други, вероятно разбиращи, и ето така, гледането на шоу си остава за сметка на любопитните.

  7. 7 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#3] от "maren":

    Допада ми Вашия коментар,Марена.Аз също мисля,че Кукленото изкуство има много важно място в живота на театъра изобщо.И аз съм фен на BiT предаванията))))

    Tony
  8. 8 Профил на vigour
    vigour
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Илка Зафирова! Тази жена толкова разчувства. А иначе ми се струва, че тази година наградите бяха доста смели, което е похвално, все пак е хубаво, че изкуството излиза от рамките.

  9. 9 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    До коментар [#6] от "maren":

    Благодаря за отговора!

    klimentm
  10. 10 Профил на maren
    maren
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#7] от "Free person":

    BiT за нула време успя да запълни нишата Изкуство и култура с мастър класовете, такова предаване съм виждала по френските ТВ, с обзорното предаване за култура, разбира се и с качественото кино. Браво! Това е добро международно разпознаване за БГ продукти в изкуството, остава творците да използват смислено създадените условия от медията с международно излъчване .
    За над 20 години не чух много коментари в театралните среди за модел на управление на процесите в производство-предлагане-търсене на театър (театърът е индустрия, вижте този на Обединеното кралство, на Франция, на Италия) Зле разбрано, икономиката в театъра се схваща като пари за ремонти или приходи от продадени билети. Успехът на второто, струва ми се засяга киноиндустрията, където филмът е окончателен продукт със свои стандарти за разпространение.
    Театралната индустрия е по-различна от киноиндустрията.
    Театралното представление се развива след премиера, търпи промени за добро и лошо, успехът зависи от успешна адаптация в различни условия, и изобщо предполага друг подход,основан на търсене на нови форми, нова/и публика/и.
    Добри примери за самостоятелно управлявани проекти на групи съмишленици има, примерно в кукления театър, има и в драматичния, няма модел на национално ниво, подкрепен от държавата, за търсене на пазар за БГ театрално изкуство, и ми се струва, че това липвса, защото няма инициатива за управление на процесите за производство, предлагане и търсене от самата театрална общност. Тук държавата, вероятно би направила всичко при сериозна аргументация на гилдията.
    Театралната общност трябва да си зададе въпроса защо не се интересува от управление на процесите в прозводство, респ.търсене-предлагане на театрален продукт, съмнява ли се в нещо, има ли стандарти, ако ги няма, защо, кой определя критериите за добър и лош продукт в театъра, на какво ниво става всичко това:на махленско, национално, световно?

  11. 11 Профил на vendredi
    vendredi
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Ох. Харесвам Гърдев, но "Квартет" беше ужасно представление.
    Първо, римейк на нещо, чиято тематика беше актуална преди двайсет години, сега е просто дежа вю. Самият заряд на текста, моите уважения, е встрани. През 90-те може да се е приказвало, че историята е свършила, дайте насам еротичните майнгеймс.
    Сега никой не си прави подобни илюзии.
    Но това както и да е. Играта на Снежина Петрова и Захари Бахаров, макар добра, също беше анахронична, много натегната и пресилена. Но увлечението по техническата играчка с тресирането на движенията беше просто дървено, зле направено, безсмислено, сякаш просто сме престанали да бъдем на театър и сме принудени да гледаме как някой разцъква нова програма. Изведнъж малкото "удържане на невярата" се разпада, а за капак ни пускат Джо Дасен.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #