Кой направи светещия костюм на Поли Генова за "Евровизия"

Кой направи светещия костюм на Поли Генова за "Евровизия"

Кой направи светещия костюм на Поли Генова за "Евровизия"
Associated Press
"Поли Генова от България изпълнява песента "Ако любовта беше престъпление" (щеше да изглежда като роклята ѝ)." Тази саркастична забележка в галерия с костюмите от тазгодишната "Евровизия" е на лондонския "Гардиън".
Авангардният костюм на Поли Генова, който в един момент светва на сцената, е обект на коментари и в България.
Но кой стои зад него?
"Тя е един прекрасен професионалист и се занимава още със сценография, кино, театър. Предстои ѝ да прави огромни проекти в Софийската опера", така Поли Генова говори за Антония Попова, авторът на костюма.
"Тя е огромен професионалист, с когото имах удоволствието да работя миналата година покрай българския мюзикъл "Грозното пате". Знаех, че тя е човекът, с когото искам да сътворим нещо различно, да направим иновация. Съвсем отговорно заявявам, че имаме най-иновативния костюм, който ще бъде представен на тазгодишната "Евровизия", защото идеята ѝ въобще не е развивана досега в Европа", допълни тя пред "Дарик" радио.
Вдъхновението е дошло от японски дизайнери, които правели в момента най-авангардните неща в модата и дизайна, в комбинация със светлинен проект на Антония Попова от миналата година, каза още изпълнителката.
Поли Генова обясни, че концепцията зад костюма е, че любовта и светлината са едно и също и той свети в кулминацията на изпълнението, за да изпрати най-силно посланието. Същото тя разказа и на пресконференцията за журналистите, акредитирани за шоуто в Стокхолм.
"По този начин се чувствам една идея повече воин на светлината", допълни тя с усмивка пред "Дарик". "Защото нали в крайна сметка се борим за едно светло бъдеще на безгранична и всеобща любов. Любовта, която е най-голямата сила и която ще ни спаси".
Антония Попова разпознава дрехите на един сценограф на модния подиум най-напред по комбинацията на материите, разказа преди време "Капитал Light". "Когато работиш на сцена, наблюдаваш костюма от по-голяма дистанция и виждаш, че по-големият контраст между материите е от полза за дрехата. Когато един дизайнер идва от театъра, той се интересува повече от линията, а не от детайла точно заради дистанцията. За съжаление заради това в повечето случаи дрехите не са изпипани технологично."
Тя е завършила училище за мода, а после и сценография в Художествената академия. През 1998 г. участва в модно ревю с колекцията си "Мадони на мрака", и не за пръв път работи за български участник в "Евровизия" - през 2009г. тя направи костюма на Вики от "Мастило". Тогава също вдъхновението идва от брит пънка, пънк движенията, манга зоун анимацията и японската стрийт фешън.