Rogue One събра солидните $300 млн. само за първия уикенд на екрана

Rogue One събра солидните $300 млн. само за първия уикенд на екрана

Rogue One събра солидните $300 млн. само за първия уикенд на екрана
Reuters
Въпреки относително скромната рекламна и маркетингова кампания и отсъствието на тримата главни герои от "Междузвездни войни" първият експеримент с филм от света на космическата сага, но извън основната сюжетна линия, събра солидните 300 милиона долара само в първия си уикенд по екраните.
"Rogue One: История от Междузвездни войни" успя да привлече достатъчно от най-преданите фенове и техните 155 милиона долара само в Северна Америка.
Това е втората по печалби премиера през декември в историята, второто най-добро излизане на екран за годината и един от най-силните дебюти в изобщо.
Rogue One води и в българския боксофис, където с 46 000 зрители и 522,000 лв. приходи e най-касовият филм за 2016 г.
При това филмът още не е излязъл на два големи пазара - Китай и Южна Корея. Премиерата в Китай е на 6 януари и се очаква повишен интерес, тъй като в Rogue One в една от централните роли играе Дони Йен, екшън актьор от Хонконг.
"Уолт Дисни", която купи през 2012 г. LucasFilm, създателят на "Междузвездни войни", се опита да не създава свръхочаквания за Rogue One. Филмът е определян като по-мрачен, историята му се върти около война и жертвите в битките са повече от характерното за продукция с развлекателен характер. Касовият успех дава тласък на други подобни проекти като този за младежките години на Хан Соло, по който вече се работи.
"Междузвездни войни: Силата се пробужда" остава №1 за премиера през декември, като миналата година събра от САЩ и Канада 248 млн. долара през първия си уикенд и общо 937 млн. долара от пазара в Северна Америка.
Този път зрителите бяха приблизително същите - 75% са били възрастни и заклети почитатели на "Междузвездни войни", а "Уолт Дисни" разчита с паралелните филми от сагата да привлече по-млада аудитория.