За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ivanchoLA
Рейтинг: 1416 ВеселоСкрити ключови фигури, не числа става дума във филма ... малко с превода сте се окака'ли
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012г-н Думанов
Рейтинг: 913 НеутралноДамата на първата снимка пред микрофона, да не е била на абитуриентски бал в България миналата година?
CONTADOR GRATUITO!proza
Рейтинг: 64 НеутралноОчудвам се, че има и една бяла актриса наградена за главна роля.
THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
Рейтинг: 177 ВеселоДо коментар [#3] от "proza":
#killwhiteyПонежe е червенокоса, в UK например са нещо като преследвана "раса"
16bit
Рейтинг: 789 ВеселоДо коментар [#1] от "ivanchoLA":
То си е игра на думи, ама трудно се превежда.
Sabbath
Рейтинг: 627 ЛюбопитноДокъде води бързината-някои от актрисите са забравили,да си сложат сутиените.
majorman
Рейтинг: 794 НеутралноОтново са гласували "расово коректно". И нито дума за тоалета на Тараджи, виж, ако бяла актриса се беше появила така, щеше да стане скандал.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manfpyyh
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#3] от "proza":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеучудвам се колко неграмотен можеш да си и пак да даваш мнения
general_patton
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#4] от "Quoshanique":
По принцип е блондинка Емчето. Това и е естествения цвят на косата- рус.
uq
Рейтинг: 1466 НеутралноДо коментар [#3] от "proza":
Кат почнеш да се учудваш, тогава коментирай
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#9] от "general_patton":
Благодарим за инфото :d
trulr
Рейтинг: 346 НеутралноТотална деградация и социален упадък.
bryghtlyght
Рейтинг: 289 НеутралноСлед като стоически изтърпях нискобюджетния учебен филм Arrival и особено по индийски сътворената протяжна драма Lion, попадам на Hidden Figures. Филмът явно е замислен като историческа справка за едно колкото и велико близко минало на САЩ, свързано с астронавтиката, толкова и като отчет за момента на отърсване от институционализирания расизъм, не само нехуманен, но и прът в колелото на прогреса. Подозрението ми обаче, че ще гледам промиващ мозъка съветски филм в американски вариант не се потвърди изцяло и то не само заради както винаги дисциплиниращия Кевин Костнър, но най-вече поради чаровната игра на актрисата в главната роля, а и на дружките ѝ. С каквото там са я наградили, считам, че напълно си го е заслужила и в този случай не е било от политическа коректност.
Тъй че, освен пропаганда и полу-документализъм, има и изкуство в този филм. А, и заглавието му е много сполучливо, символизиращо скритите личности зад успехите на НАСА, скритите от погледа числа и сметки, които стоят зад тези успехи, а и символ на скъпоценните таланти, които могат да останат скрити от нацията и неизползвани от нея, ако не личните качества определят мястото ти в обществото, а едни или други особености на биологията ти.
Като заговорих за хубаво преживяване от добра игра, нека спомена тук и Florence Foster Jenkins и то не заради нарочената актриса, а заради прекрасното актьорство на Хю Грант, както и на превъплъщаващия финия пианист от Сан Антонио, Тексас. Но, най-вече бих го споменал заради идеята за кацналата на рамото ти синя птица, в противоречие на всички закони на физиката и естетиката. Да попаднеш като изпълнител в Карнеги Хол по такъв повод и това да е кулминацията на кариерата и живота ти, за това си струва да се направи филм -- анализ на пълната алогичност на света в който живеем. Въпросната случка много ми напомня и на това как покорният ваш слуга също попадна, преди много години, на сцената на Карнеги Хол в компанията на композитор от Охайо и fresh off the boat акордеонист-виртуоз от Молдова. Но, за това някой друг път, защото думата тук ни е за филмите, кандидати за Оскар 2017.
Pontif
Рейтинг: 2349 НеутралноКакто някои казаха по-нагоре играта на думи въобще не е преведена. Жалко.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesLa La Land - означава съкращение от LA - Los Angeles и през 70те години започва да се използва да опише ексцентричното и еуфорно поведение на бохемата на Лос Ангелис като леко куку и леко отделена от тежката реалност на живота. И точно описва героите в мюзикъла. La La Land има значение, Страната ла ла ла
е глупост.
Hidden Figures - няма нищо общо с числа а означава "задкулсинси играчи" или не назованите герои. Това са група черни жени математички които са правили изчисленията на орбитите и са програмирали компютрите в НАСА. Самия факт че никой от широката публика до сега не го знаеше това сам по себе си е доста зловещ. Това че са жени и при това черни не означава че не са допринесли много за успеха на НАСА. И точно това и означава заглавието на филма - Скритите, непризнати герои не Скрити Числа.
Но Гугъл Транслейт толкова дава, редактори толкова си могат.
bryghtlyght
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#14] от "Pontif А":
Напълно прав си, точно така е, както си го казал. Но, струва ми се, има още няколко пласта в Ла Ла Ленд и основание за това мое предположение е, че филмът, въпреки радостта за сетивата, не пресъздаде още една от онези захаросани историйки за двамата, които накрая се оженили, народили си деца и заживели щастливо ever after.
Напротив, имаше нещо трагично в цялата работа, колкото и старателно да го маскираха танците и много прецизно изпълнената елементарна музика. Той, истинският талант, музикантът, който ненавижда масовата поп-култура, но ѝ служи само, за да се храни, накрая сбъдна мечтата си, отвори бара за джаз, който по тукашните стандарти минава за високо изкуство. Тя, хубавичкото провинциално момиченце с амбиции, се добра до световна кариера с онова, което се търси -- младост, женско начало, малко талант и повече късмет. Общо взето, добре опакована посредственост, далеч от високото изкуство. Цената, която плаща, също обикновена -- някакъв вежлив съпруг, дете и студен комфорт. Голямата, истинската любов, онова, което ѝ даде крила да продължи, всъщност го няма и едва ли онзи последен поглед, който двамата си отправиха -- той, от сцената, тя, на излизане от бара, е предзнаменование за някаква промяна. Няма как да е.
Филмът наистина дава добро усещане за това, което Калифорния наистина е -- една far our country, основана на make-belief, така добре усетена от Ray Davis от The Kinks в Celluloid Heroes: https://youtu.be/yp_QkUVZGPc, страна, в която някакви измислени маркетингови схеми се представят за висши технологии, заляли света с надути балони от тривиалности, страна, която, ако зависеше от нея, Тръмп нямаше да види президентство и през крив макарон, страната на победилия социализъм. Има над какво да се замислим след като гледаме до перверзност наситения с кич филм, не е само прекрасното ретро eye candy, за каквото дава вид на пръв поглед.