Ароматна прожекция в Дома на киното представя парфюм, вдъхновен от филм

Ароматна прожекция в Дома на киното представя парфюм, вдъхновен от филм

Ароматна прожекция в Дома на киното представя парфюм, вдъхновен от филм
Folie À Plusieurs
Имат ли филмите мирис? Да, според професионалния парфюмер, готвач и ценител на доброто вино и антиките Марк Бъкстън, заел се с необичайната идея да създава аромати, вдъхновени от сцени в киното. Един от тях - "Омраза", ще бъде представен тази вечер в Дома на киното по време на специална прожекция на едноименния френски филм с Матьо Касовиц.
"Спокоен и едновременно конфликтен аромат, отразяващ напрежението в "Омраза" и проследяващ контурите на врата като студен остър нож със сяра, метални кървави нотки и студени алдехиди. Имаш чувството, че нещо ще се случи с изгоряла гума, студени кедрови нотки, създаващи бетонен ефект, съчетан със смола от бреза, кожа и дафиново масло. Завършващ с аромата на студено влажно мазе с примес от атласки кедър, тъмен мускус и мъх, това е парфюм, който предразполага към съзерцание."
Така ухаят, според езика на Бъкстън, долните няколко минутки от "Омраза", филм за трима младежи от предградията на Париж. Зрителите ще го усетят да се прокрадва в киносалона по време на прожекцията. Но не става дума за 4D преживяване - въпреки заявките за сяра и изгоряла гума, всичките парфюми от серията на Бъкстън - вече 9 - са приятни за носа и годни за носене.
"Миризмата е комбинация от различни съставки, така че накрая се получава един аромат, който ни отвежда на едно така да се каже пътешествие, тъй като различните нотки се отварят с времето върху кожата", казва българката Маргарита Кудрина, куратор на програмата Cinema Olfactive, която се осъществява от 2014 г. в Soho House Berlin.
А кои са другите филми? Бутиковата марка на Бъкстън Folie À Plusieurs досега е създала парфюми по "Омарът" на Йоргос Лантимос, "Девическите самоубийства" на София Копола, "В бездната" на Гаспар Ное, "Маргаритки" на Вера Хитилова, "Фотоувеличение" на Антониони... Cinema Olfactive, запазена марка на Soho House Berlin, гостува у нас за първи и засега единствен път. Интересът обаче би могъл да промени това. С билета за прожекцията зрителят ще получи и флакон с парфюма от 12 ml.