"За тиранията" на улицата - за пръв път плакати разказват цяла книга
Книга, описана като "практичен наръчник за противопоставяне на тоталитаризма" ще бъде изцяло достъпна за читателите като серия от постери по улица в източен Лондон в началото на следващата седмица, съобщи "Гардиън".
"За тиранията" на американския историк Тимъти Снайдър, която в САЩ излезе на 2 март, ще бъде напълно възпроизведена в серия от 28 привличащи окото разнообразни постера, поставени по "Ленард стрийт", намираща се в сърцето на креативната общност на града. Плакатите, изработени от студент по графичен дизайн в Университета на Кингстън, ще се появят в понеделник и ще останат до края на седмицата.
Откъс от "За тиранията" очаквайте в "Дневник" в събота.
Снайдър, преподавател в Йейлския университет, описва книгата като "опит да дестилирам това, което съм научил за XX век в наръчник за действия днес".
"Не мога да се сетя за нещо подобно, направено с нечий труд преди," каза Снайдър.
Той добави, че подобна "дестилация" едва ли е щяла да бъде възможна с миналите му книги, като "Черна земя" и "Кървави поля", които наброяват повече от 400 страници, в сравнение с "За тиранията" със само 130.
В книгата преподавателят известен с изследване на европейската история и Холокоста, комбинира модерна история с практични уроци как да се противопоставяме на тиранията. Това е подтикнато, каза той, от потреса и чувството за безпомощност, почувствани от много хора след последните политически събития в САЩ и Великобритания. Давайки примери за противопоставяне срещу Хитлер и Сталин, всяка глава включва действия на съпротива, които читателите могат да включат в ежедневието си.

Снайдър написал книгата, за да се използва като "манифест и наръчник" във войната срещу надигащия се популизъм и от двете страни на Атлантическия океан – ситуация, която описва като "извънредна".
"Ще съм повече от доволен, ако самите плакати предадат посланието," добави той. "Отвикнали сме залогът да е висок, но сега той е такъв: хората в изпълнителната власт на американското управление искат промяна на режима в моята държава и основното чувство за свобода, с което много от нас сме свикнали, е заплашено."
Уилям Смит, творчески директор на издателската къща, публикувала книгата на Снайдър, каза, че целят произведението да се популяризира "от уста, на уста". Улицата в Лондон е била избрана, защото "почти всеки човек там използва Instagram и Twitter." Той очаква снимки на плакатите, вдъхновен от пропаганда от 30-те години на XX век, да бъдат споделяни в социалните мрежи.
Макар че Снайдър подкрепя идеята за кампанията, той призна, че му е отнело време да разбере как би сработила. "Всяка публикация е начин да превърнеш идея в предмет," каза той. За трансформацията на 20-те му урока за тиранията в 20 оригинални произведения на изкуството, той каза: "Не го разбирах, докато не видях невероятните плакати. Това не е точно промотиране на книгата, а по-скоро още една нейна форма, [поставена] безплатно в публичното пространство."
Писателят каза, че не се е притеснил, когато първоначално не разбрал идеята. "Маркс е казал, че идеята не е да разбираш света, а да го променяш."