Сериалът "Златната ябълка" ще финансира първия си епизод с онлайн кампания
Анимационният сериал "Златната ябълка" се обръща за подкрепа към своите фенове с 30-дневна кампания в платформата за споделено финансиране Indiegogo. Екипът от Студио "Змей" съобщи, че търси финансиране за своя първи 24-минутен епизод. Българската национална телевизия ще поеме 20% от разходите за създаването му, а условието е студиото да осигури останалите 80% (около 240 хил. лева).
Ако кампанията е успешна, работата по пилотния епизод ще продължи около осем месеца, а екипът на проекта ще нарасне между 45 и 60 души. Очаква се епизодът да бъде готов през втората половина на 2018 г.
За разпространението на сериала се водят преговори с френски и американски дистрибутори, като вече има подписани предварителни договори. "Всички обаче искат да видят пилотен епизод, преди да ни подкрепят за цял сезон, а за да го създадем без финансиране, ще ни трябват години. Именно затова решихме да се обърнем към своите фенове и към хората, които искат да гледат българска анимация", коментира Димитър Петров, инициатор на "Златната ябълка".
Сериалът "Златната ябълка" е вдъхновен от българския фолклор и вплита митологични персонажи като змейове, самодиви и кукери в съвременен анимационен формат. "Целта ни е да съхраним и популяризираме фолклора си, но и да положим основа за развитието на анимационна индустрия в България", обяснява Петров. В екипа има български аниматори, работили по проекти за Walt Disney Animation Studios, Cartoon Network, Adult Swim и Warner Bros, а музиката е на Георги Стрезов.