Българският фентъзи сериал "Златната ябълка" представя пилотния си епизод в страната

Първият български анимационен фентъзи сериал "Златната ябълка" вече има готов премиерен епизод, който предстои да бъде представен в страната със специално организирани прожекции през ноември и декември, съобщиха авторите му от "Студио Змей" в страницата си във "Фейсбук".

Първата среща на публиката с приключенията на змейската щерка Вихра, самодивата Тина и кукерите Бран и Влад, ще бъде на 16 ноември в betahaus София.
Турнето на "Златната ябълка" ще продължи в Бургас на 23 ноември, Стара Загора на 24 ноември, Пловдив на 25 ноември, Велико Търново на 6 декември и Варна на 7 декември.
Сериалът, който през май 2017 г. обяви 30-дневна онлайн кампания в сайта Indiegogo за финансиране на пилотния епизод, е вдъхновен от българския фолклор и вплита митологични персонажи като змейове, самодиви и кукери в съвременен анимационен формат.
Авторите му от "Студио Змей" обявиха тогава, че Българската национална телевизия се ангажира да поеме 20% от разходите за създаването му, а условието е студиото да осигури останалите 80% (около 240 хил. лева).
Пилотният епизод е 21-минутна анимация, подходяща за деца и възрастни, допълва БНТ. Тя проследява историята на смелата Вихра (озвучавана от певицата Поли Генова), разкъсвана между човешката си природа, магическите си змейски сили и най-добрата си приятелка - младата самодива Тина-Пакостина (с гласа на Милица Гладнишка). Зрителите на сериала ще се запознаят и с братята Бран и Влад (Живко Джуранов и Момчил Степанов) - безстрашни момчета, които мечтаят да станат велики Кукери. Ще посетят и град Хан, ще пътуват през мирните Самодивски гори, опасните Кукерови земи, както и през ужасяващата Орел планина, където хората и духовете са измъчвани от жестока война.
В екипа по осъществяването на "Златната ябълка" се включват български аниматори, работили по проекти за Walt Disney Animation Studios, Cartoon Network, Adult Swim и Warner Bros, а музиката е на Георги Стрезов.
Пред "Дневник" създателят и негов арт директор Димитър Петров сподели, че за разпространението на сериала се водят преговори с френски и американски дистрибутори, като вече има подписани предварителни договори, но за да бъде подкрепен финансово цял сезон, е необходимо създаването на пилотен епизод. След успешната онлайн кампания той е вече факт.
Популяризирането му започна още през 2015 г., когато в YouTube бе представен негов кратък трейлър с кампанията "Национално предизвикателство Един милион: Да направим българския сериал "Златната ябълка" световно събитие". Към днешна дата броят на гледанията му е близо 300 хиляди.