"Някои подаръци са повече от дар" в нова коледна реклама с Елтън Джон
Малко са песните, които отекват така силно през годините, както прави първият сингъл на Елтън Джон Your Song - песента, която той пише на 17 години заедно с продуцента Бърни Топин. Последният често твърди, че добрата песен не трябва да отнема повече от половин час, за да бъде написана. Your Song отнема 10 минути, разказва "Индипендънт".
Когато е издадена през 1970 г., Джон все още е в търсене на своя истински глас - тогава все още е по-близо до ученика, отколкото до пъстрия шоумен, в който след това се превръща. Гласът му става по-плътен, особено след като претърпява сериозни проблеми с гласните струни през 1986 г., но пък емоцията, която влага във всяко свое изпълнение, не се променя. През 2013 г. изданието "Ролинг Стоун" изчислява, че Елтън Джон е изпълнявал тази песен на живо над 2000 пъти.
Вероятно това са част от причините Your Song да бъде фон, но и основа в най-новата коледна реклама на британската верига John Lewis.
Всяка година коледният рекламен клип на луксозната верига магазини е нещо като национално събитие, превърнало се в традиция. През последните няколко години обаче идеите на рекламодателите не успяваха да постигнат нужния впечатляващ ефект. Затова и през 2018 са впрегнали всички възможни усилия, за да създадат нещо смислено, релевантно и докосващо сърцето.
Присъствието на звезда като Елтън Джон в това толкова важно за веригата видео е силен коз, особено в момент, когато музикантът е насред прощалното си турне. Да се спреш само на една от песните му също не е никак лесна задача, имайки предвид каталога му от композиции, но в случая сякаш няма по-подходяща от Your Song, която така добре да пасва на посланията на рекламата.
Тя започва с кадър в гръб на изпълнителя, който седи на пианото си вкъщи и свири няколко ноти. Оттам насетне кадрите се менят някак неусетно и преминават от един към друг голям момент от кариерата и живота на Елтън Джон - от ранните му участия в местни пъбове до концерти на препълнени стадиони през 70-те. Включени са и части от записите на песента от онези години и човек лесно може да проследи как изпълнението и гласът на Джон се сменят през годините.
И все пак в рекламата има доста художествена измислица, която не отговаря на реалността. Първият допир на Елтън Джон до пианото всъщност е в дома на баба му, докато в клипа той го получава като подарък за Коледа у дома. Но основната идея си остава в това, че подаръкът или дарбата (от англ. gift - подарък, но и дарба, талант, дарование) могат да променят живота на човека.
Може и да е трудно да си мултимилиардна корпорация, която да убеди клиентите си, че обича Коледа, не само защото това е повод да се облее с още повече печалби. Но дори и най-скептичните трудно ще отрекат, че нещо трепва в мига, когато детето докосва за първи път пианото с пръсти. След което кадърът ни връща към Елтън Джон и същите тези ноти, на същото пиано и със същата онази магия, която е усетил преди толкова много години.