Марката престави ревюто в музея на изкуството "Метрополитън" в крилото, където се помещава египетския Храм на Дендур, построен през 15 г. пр. Хр.
"Само Шанел може да направи това", така "Гардиън" описва последната колекция Metiers d'art на марката, представена от дизайнера Карл Лагерфелд на бляскаво ревю във вторник вечерта в Ню Йорк. Ревюто се проведе в музея на изкуството "Метрополитън" в крилото, където се помещава египетският Храм на Дендур, построен през римския период на управление през 15 г. пр. Хр. Мястото се свързва тематично с цялостния облик на колекцията, която смесва египетски елементи с модерния облик на съвременната жена. Това е първото ревю, на което музеят е домакин за последните 30 години. Явно обаче Chanel заслужава или поне е успяла да заслужи да опъне червения килим за своите гости именно там. "Шанел" се самопредставя като икона, където и да отиде, отбелязва "Гардиън". Когато Лагерфелд е в Ню Йорк, най-големият музей в града се превръща в подиум за ревю, а шоуто се рекламира из целия град с постери, които изобразяват основателката на марката Коко като Статуята на свободата с малка корона, костюм от туид и малка факла. Когато самата Коко Шанел посещава Ню Йорк през 1931 г. в. "Чикаго Дейли Трибюн" отбелязва, че е пристигнала с две асистентки, три камериерки, 15 куфара и още 35 отделни части багаж. 87 години по-късно модната къща продължава да пътува все така със стил. Марката "Шанел" за масовата култура е с размерите на "Дисни" и със смелостта на "Кока-Кола" и в същото време държи висока цена за културния продукт, който създава, пише "Гардиън". Лагерфелд закри ревюто в музея "Метрополитън" заедно с най-младия модел на марката, 10-годишния Хъдсън Крьониг, чийто баща е друг известен модел - Брад Крьониг. Малкият съпътства голяма част от ревютата на Лагерфелд още от двегодишна възраст, когато се появява за първи път на подиума на Гран Пале и извървява целия път ръка за ръка с дизайнера. Тази седмица марката се присъедини към други модни гиганти, които забраниха напълно употребата на екзотични кожи. Модният президент на "Шанел" Бруно Павловски обяви, че за марката е станало изключително трудно да си набавя екзотични кожи, които да отговарят на техните етични стандарти. Междувременно марката инвестира в множество проучвания и разработки, като иновациите в алтернативните материали, които се случват в техните ателиета са "феноменални", допълва той. Онова, което на подиума в "Метрополитън" изглежда като крокодилска кожа, е всъщност изкуствена имитация, а онова, което изглежда като кожа на гущер, е веган ананасова кожа. Metiers d’art e моден жанр, уникален за "Шанел", предназначен, за да демонстрира майсторството на 26-те специалисти в ателието при изработката на модели. Ателието е собственост на марката и в него се осъществяват най-специфичните детайли - от бродерии, през използването на пера, изработката на ръкавици и плетива. Дрехите не са от-котюр, а по-скоро деми-котюр - създават се ръчно и трудоемко, но се продават в магазините на веригата, а не само по поръчка, както е при традиционната висша мода. Посланието на колекцията Metiers d’Art е да напомни за изтънчеността и свещения облик на "Шанел" в модата. Идеята да се представи скъпоструващо ревю в голям международно известен музей не е някаква новост. Но геният на Лагерфелд знае как да добави ефектни нюанси, които да превърнат един блокбъстър интересен, пише "Гардиън". Той открива визуални синергии, които превръщат колекциите му в изключително благо за окото събитие - нещо като поп песен, изпълнена от хор. Фарел Уилямс като част от ревюто. Актрисата Даян Крюгер сред гостите на ревюто. Актрисата Пенелопе Круз Актрисата Марион Котияр Режисьорът София Копола Актрисата Джулиан Мур Моделът Лили Роуз Деп - дъщеря на Ванеса Паради и Джони Деп Комикът Джери Зайнфелд и съпругата му Джесика