Под огромен раиран цирков купол насред Париж девет двойки мускулести жени акробати и клоуни в стила на Арлекино забавляваха публиката по време на ревюто на известната модна къща "Кристиан Диор".
За пореден път дизайнерът Мария Грация Киури доказа, че марката "Кристиан Диор" е нещо повече от красиви бални рокли и своя класически силует от сако и пола и представи страхотно шоу с циркова тематика, в което акробати и клоуни в стила на известните Арлекино и Пиеро забавляваха публиката по време на ревюто с висша мода на модната къща, което се проведе в понеделник вечер в Париж. Под огромен раиран цирков купол насред Париж девет двойки мускулести жени акробати се огъваха, катереха една върху друга и образуваха всякакви форми с телата си на едно или няколко нива, заставайки върху раменете на другите. Облечени в специално ушити за тях костюми от "Кристиан Диор" акробатите образуваха двойки и след това живи арки, под които минаваха и моделите на подиума. Ревюто с висша мода на марката доказа, че с жена дизайнер начело за първи път, "Диор" може да бъде толкова адекватна на бъдещето на модата, колкото и на своето историческо минало в нея, отбеляза "Гардиън". Според изданието с роклите в "асескуалната" естетиката на клоуна Киури показва, че "Диор" е много повече от онзи класически силует, с който основателят Кристиан Диор става известен с първата си голяма и успешна колекция под името New Look през 1947 г.. След успеха на филма с Хю Джакман "Най-великият шоумен" от 2017 г. циркът преживява нещо като свое малко прераждане и завръщане в поп културата. В бележките си към ревюто Киури отбелязва, че под купола на цирка "красотата, полът и възрастта вече не са важни, а само техниката и дързостта са от значение". "В цирковия парад не става въпрос да си просто красив, а да си горд, да си силен, смел и да се забавляваш", коментира тя пред репортери преди шоуто. По повод голямата изложба, посветена на "Диор", която предстои в музея "Виктория и Албърт" в Лондон, тя обяснява, че вместо да се зарови в архивните снимки, работата й по експозицията я е накарало да мисли за "модата като израз на обществото". Киури допълва, че в една модна изложба човек може чрез дрехите да види как на обществото се менят. "Моята работа като дизайнер на Диор сега е да създавам мода, която е свързана със съвременното общество", казва Киури. Заслуги за шоуто имат не само дизайнерката на облеклата, но и дизайнерът на декора Шона хийт и хореографът на базираната в Лондон театрална трупа Mimbre Лина Йохансон. Заедно те казват, че ревюто почита "силната, свободна и решителна идея за женствеността". Откакто Киури пое "Диор", влиянието на този така чувствителен моден бранд върху модата стана много по-директно. В първото си ревю за модната къща тя направи тениски с надписа We Should All Be Feminists (от англ. - всички трябва да сме феминисти), с което превърна един алтернативен моден избор на тениска с феминистки надпис в международен търговски хит, който се появява на улицата, а е само по червените килими и звездните събития, допълва "Гардиън". "Циркът е нещо, което обикаля света и променя града, когато пристигне в него. Той е като Седмицата на модата, когато тя пристигне в Париж или в Милано - променя атмосферата", казва още диазайнерката пред журналисти, цитирана от "Ройтерс". Ревютата с висша мода в Париж започнаха в понеделник и ще продължат до 24 януари. В следващите дни се очакват още над 30 ревюта, сред които на утвърдени дизайнери и модни къщи като "Шанел" и Жан Пол Гутие, както и на по-нови имена като Алексис Мабил и Жулиен Форниe. A model presents a creation by designer Maria Grazia Chiuri as part of her Haute Couture Spring-Summer 2019 collection show for fashion house Dior in Paris, France, January 21, 2019. REUTERS/Gonzalo Fuentes