Онлайн знаменитости решиха да променят начина, по който публикуват

Шестнайсет знаменитости от социалните медии, сред които певиците Ели Гулдинг и Рита Ора, моделите Роузи Хънтингтън-Уайтли и Алекса Чънг, както и влогърката Zoella, се обединиха около решението да променят начина, по който публикуват информация, снимки и видео онлайн, писа Би Би Си.
Отсега нататък те ясно ще заявяват дали им е било платено, или са получили подаръци или други облаги от продуктите, които представят в профилите си.
Решението им идва, след като британската агенция, която следи конкуренцията и пазара, предупреди, че публикациите им може да нарушават правата на потребителите.

Онлайн промотирането може да подпомага брандовете, но може да бъде и подвеждащо, обяви още регулаторът.
Агенцията не публикува информация за това дали някой от въпросните онлайн инфлуенсъри е нарушил закона, но обяви, че всички те са изказали желание доброволно да променят практиката си след разследването на властите.
Ако все пак не могат да спазят това неписано споразумение, ги грози опасност да се явят в съда и да понесат тежки глоби или да получат присъда от затвор до две години.
Обикновено, когато знаменитост публикува реклама, без ясно да обозначи, че й е било платено да го направи, комисията за рекламните стандарти може да отправи предупреждение, ако получи оплакване. Комисията обаче може да предприема действия спрямо кампании, докато агенцията за конкуренцията и пазара - спрямо хора.
Практиката да се представят всякакви продукти като коли, дрехи, хотели, дори почивки и всякакви други по-малки или големи продукти е широко разпространена сред т.нар. инфлуенсъри в социалните медии, които могат да печелят десетки, дори стотици хиляди паунди или долари от компаниите за един-единствен свой пост в сайтове като инстаграм, коментира изпълнителният директор на агенцията Андреа Кошели.
Потребителите се доверяват много по-лесно на продукти, препоръчвани от личност, на която се възхищават. Затова е важно човек да може да вижда съвсем лесно дали има някакво плащане или друг вид възнаграждение за това, че му се представя определен продукт, и да прецени дали да похарчи парите си за него. За целта някои знаменитости използват хаштагове като #ad (#реклама) или #sponsored (#спонсорирано), за да отбележат, че им е било платено за дадено съдържание.