С едноминутно мълчание започна последното ревю на "Шанел" в Париж. Публиката, приятели и почитатели на Карл Лагерфелд отдадоха почит на големия дизайнер в последното му посмъртно ревю.
Френската модна къща "Шанел" почете покойния си творчески директор Карл Лагерфелд, по време на представянето на последната му колекция за марката в Седмицата на модата в Париж тази сутрин.
На снимката: Моделът Кара Делевин (вляво) и част от нейните колежки, които не успяха да сдържат сълзите си в края на представянето в "Гран пале".Сред гостите на шоуто, с което бе представена колекцията за есен - зима 2019, бяха Ана Уинтур, Кристен Стюарт, Наоми Кембъл, Клаудия Шифър и Моника Белучи.
Ревюто започна с минута мълчание в чест на големия дизайнер, преобразил модната индустрия в своята дългогодишна кариера и който почина на 19 февруари на възраст 85 години.След мълчанието в залата на "Гран пале" отекна гласът на Лагерфелд. В запис той споделя за това как е преобразил марката "Шанел" и си припомня някои от първите си моменти в модната къща. Замислено още преди смъртта му през февруари, ревюто пренесе подиума насред приказен планински зимен пейзаж - с дървени хижи и димящи комини, които за пореден път затвърдиха репутацията на Лагерфелд като един от най-големите шоумени в света на модата, дори и след смъртта му. Актрисата Пенелопе Круз, едно от популярните лица на марката, се появи на подиума в чест на Карл Лагерфелд в бяла пухена рокля. От говорителите в залата гостите чуха от самия "Кайзер Карл" как той приел работата в "Шанел" през 1983 г.. "Когато бях попитан повторно, приех, защото всички ми казваха да не го правя - нямало да сработи", припомня си на френския дизайнер. "Това е първият случай, в който бранд успява отново да стане моден, да се превърне в нещо желано", допълва Лагерфелд. Лагерфелд, който междувременно имаше колекции за своята собствена марка, както и за италианската "Фенди", е сочен като основната причина за превръщането на "Шанел" в титан в луксозната индустрия с годишни продажби от 10 млрд. долара по време на неговото ръководство, както и за вкарването на свеж полъх в известния някога, но избледняващ с времето бранд на Коко Шанел. Неговият модерен прочит на класическия костюм от туид се превърна в култ за модните почитатели през годините. Дори колекцията днес включваше ярко розови тоалети, удобни и меки вълнени поли, съчетани с мъхести ботуши за сняг. "Неговото творчество трябва да продължи", коментира една от дългогодишните клиентки на марката, Наталия Солоневич от Москва, и допълва: "Има известна доза тъга... но това показва на хората, че той и неговото изкуство могат да продължат да съществуват." От "Шанел" обявиха, че дясната ръка на Лагерфелд - Виржини Виар, е работила с него по колекцията. Тя ще поеме поста творчески директор след неговата смърт. Според източници на "Ройтерс" назначението й е временно и предстои да бъде обявен друг наследник на поста. Предишната дизайнерка на "Селин" Фиби Фило често е сочена като вероятен кандидат, макар "Шанел" да са отричали подобни твърдения.