Фотогалерия: Из "Дворците на народа"

Agitprop

Фотогалерия: Из "Дворците на народа"

В новия си документален филм "Дворците на народа" режисьорите и оператори Борис Мисирков и Георги Богданов от продуцентска къща "Агитпроп" се впускат в приключение из кулоарите на пет емблематични сгради - "дворци" от бившето социалистическо минало, за да открият как тече времето в тях.

  • Режисьорите и оператори Борис Мисирков и Георги Богданов от продуцентска къща "Агитпроп" се впускат в приключение из кулоарите на пет емблематични сгради - "дворци" от бившето социалистическо минало, за да открият как тече времето в тях.

    Резултат - документалният филм "Дворците на народа" - ще бъде представен за първи път в България в рамките на "София филм фест" днес в кино "Люмиер Лидл" от 20:45 ч. Следващата прожекция е на 14 март в кино "Славейков" на Френския институт от 20:30 ч..

    На снимката: Двамата автори в подземията на Московския държавен университет.
    Режисьорите и оператори Борис Мисирков и Георги Богданов от продуцентска къща "Агитпроп" се впускат в приключение из кулоарите на пет емблематични сгради - "дворци" от бившето социалистическо минало, за да открият как тече времето в тях.<br /><br />Резултат - документалният филм "Дворците на народа" - ще бъде представен за първи път в България в рамките на "София филм фест" днес в кино "Люмиер Лидл" от 20:45 ч. Следващата прожекция е на 14 март в кино "Славейков" на Френския институт от 20:30 ч..<br /><br />На снимката: Двамата автори в подземията на Московския държавен университет.
  • "Първоначалният замисъл тръгна като филм за НДК - от детските ни спомени за градските легенди около строежа му, от опашките за "Кинопанорама" в тийнейджърските години, от любопитството да разберем какво има вътре", разказват двамата автори пред "Дневник".

    На снимката: Кадър от Националния дворец на културата.
    "Първоначалният замисъл тръгна като филм за НДК - от детските ни спомени за градските легенди около строежа му, от опашките за "Кинопанорама" в тийнейджърските години, от любопитството да разберем какво има вътре", разказват <a href="https://www.dnevnik.bg/kultura/2019/03/13/3403645_misirkov_i_bogdanov_stremejut_da_otsvirim_minaloto_e/?ref=home_video" target="_blank">двамата автори пред "Дневник"</a>.<br /><br />На снимката: Кадър от Националния дворец на културата.
  • Петте сгради, които представят във филма, са Московският държавен университет, Дворецът на федерацията в Белград, Дворецът на републиката в Берлин, Народният дворец на културата в София и Дворецът на народа в Букурещ (на снимката).
    Петте сгради, които представят във филма, са Московският държавен университет, Дворецът на федерацията в Белград, Дворецът на републиката в Берлин, Народният дворец на културата в София и Дворецът на народа в Букурещ (на снимката).
  • С изключение на НДК разрешенията за достъп до всички останали сгради са им отнемали месеци и години. "Когато най-накрая пристигахме на място, откривахме все същата несменяема система, все същия ужас някой чужд да не види нещо "нередно", разказват двамата.

    На снимката: Кадър от вътрешността на Двореца на народа в Букурещ.
    С изключение на НДК разрешенията за достъп до всички останали сгради са им отнемали месеци и години. "Когато най-накрая пристигахме на място, откривахме все същата несменяема система, все същия ужас някой чужд да не види нещо "нередно", разказват двамата. <br /><br />На снимката: Кадър от вътрешността на Двореца на народа в Букурещ.
  • Едни от забраните за достъп, които двамата отбелязват като странни, са тези до плувния басейн на Московския държавен университет (МГУ) или столовата на Двореца в Букурещ.

    "Атмосферата на потайност все още е жива и в сградите, и у обитателите им", казват още те.

    На снимката: Борис Мисирков и Георги Богданов в Двореца на федерацията в Белград.
    Едни от забраните за достъп, които двамата отбелязват като странни, са тези до плувния басейн на Московския държавен университет (МГУ) или столовата на Двореца в Букурещ.<br /><br />"Атмосферата на потайност все още е жива и в сградите, и у обитателите им", казват още те.<br /><br />На снимката: Борис Мисирков и Георги Богданов в Двореца на федерацията в Белград.<div> </div>
  • В крайна сметка им се налага да прибегнат до "партизански" тактики и да се правят на студенти или на туристи с фотоапарат в джоба, за да разкажат историята си.
    В крайна сметка им се налага да прибегнат до "партизански" тактики и да се правят на студенти или на туристи с фотоапарат в джоба, за да разкажат историята си.
  • Всъщност сградите, които са подходящи за "герои" на такъв филм, са много повече, но авторите решават да подберат пет от тях, "които са и емблематични за периода, и разнообразни като архитектура и като начин, по който живеят днес."

    На снимката: Кадър от Двореца на федерацията в Белград.
    Всъщност сградите, които са подходящи за "герои" на такъв филм, са много повече, но авторите решават да подберат пет от тях, "които са и емблематични за периода, и разнообразни като архитектура и като начин, по който живеят днес."<br /><br />На снимката: Кадър от Двореца на федерацията в Белград.
  • Общото между всички избрани е, че са "уникални архитектурни творения, направени с много кураж и сериозна доза лудост, за да напомнят за великата власт и светлото бъдеще на народа."

    На снимката: Кадър от Двореца на републиката в Берлин.
    Общото между всички избрани е, че са "уникални архитектурни творения, направени с много кураж и сериозна доза лудост, за да напомнят за великата власт и светлото бъдеще на народа."<br /><br />На снимката: Кадър от Двореца на републиката в Берлин.
  • Режисьорите описват и дворцовите хора като "особена порода".

    На снимката: Кадър от Националния дворец на културата в София.
    Режисьорите описват и дворцовите хора като "особена порода".<br /><br />На снимката: Кадър от Националния дворец на културата в София.
  • "Дворцовият служител винаги е предан на институцията, колкото и различни стопани да идват и да си отиват - дори и самото място да го няма вече. Като в Берлин. Домакинът на Двореца на Сърбия или ръководителката на климатизационните системи в НДК носят не по-малко самочувствие и достойнство от камердинера на британското кралско семейство - и с право", коментират авторите.

    На снимката: Кадър от Белград.
    "Дворцовият служител винаги е предан на институцията, колкото и различни стопани да идват и да си отиват - дори и самото място да го няма вече. Като в Берлин. Домакинът на Двореца на Сърбия или ръководителката на климатизационните системи в НДК носят не по-малко самочувствие и достойнство от камердинера на британското кралско семейство - и с право", коментират авторите.<br /><br />На снимката: Кадър от Белград.
  • Авторите не са съдници, а наблюдатели, любопитни да разберат как тече животът в пространствата на тези машини на времето, как те успяват да оцеляват в наши дни, се казва в официалното представяне на филма.

    Кадър от Двореца на федерацията в Белград.
    Авторите не са съдници, а наблюдатели, любопитни да разберат как тече животът в пространствата на тези машини на времето, как те успяват да оцеляват в наши дни, се казва в официалното представяне на филма.<br /><br />Кадър от Двореца на федерацията в Белград.
  • Във филма са използвани неизвестни до този момент уникални филмови и телевизионни архиви, предоставени от Московския държавен университет, киноконцерна "Мосфилм", Сръбската телевизия, Сръбския филмов архив, Българската национална телевизия, Румънския национален филмов архив и други.

    На снимката: Кадър от Двореца на републиката в Берлин.
    Във филма са използвани неизвестни до този момент уникални филмови и телевизионни архиви, предоставени от Московския държавен университет, киноконцерна "Мосфилм", Сръбската телевизия, Сръбския филмов архив, Българската национална телевизия, Румънския национален филмов архив и други.<br /><br />На снимката: Кадър от Двореца на републиката в Берлин.
  • Музиката на филма включва емблематични за епохата класически произведения от Дмитрий Шостакович, Георгий Свиридов, Алфред Шнитке, както и Мирко Соуч, Симо Лазаров.

    На снимката: Кадър от Двореца на народа в Букурещ.
    Музиката на филма включва емблематични за епохата класически произведения от Дмитрий Шостакович, Георгий Свиридов, Алфред Шнитке, както и Мирко Соуч, Симо Лазаров.<br /><br />На снимката: Кадър от Двореца на народа в Букурещ.
  • Кадър от Двореца на народа в Букурещ.
    Кадър от Двореца на народа в Букурещ.
  • Дворецът на републиката в Берлин.
    Дворецът на републиката в Берлин.
  • Московският държавен университет.
    Московският държавен университет.
  • Московският държавен университет.
    Московският държавен университет.
  • Дворецът на народа в Букурещ.
    Дворецът на народа в Букурещ.
  • Московският държавен университет.
    Московският държавен университет.
  • Националният дворец на културата в София.
    Националният дворец на културата в София.