Джеймс Бонд се включва в борбата срещу промените в климата - ще кара електромобил

Кариерата на Джеймс Бонд е изпъстрена с тонове пистолети, полети със самолети на дълги разстояния, взривове. Най-известният таен агент от света на киното и литературата никога не е бил пример за загриженост към околната среда. Това, изглежда, ще се промени в 25-ия филм от поредицата за агент 007. В него героят на Иън Флеминг ще кара електромобил. Но не какъв да е, а "Астон Мартин" за 250 хил. британски лири, пише "Гардиън".
Най-вероятно Даниъл Крейг, който за последен път ще влезе в ролята на агент 007, ще застане зад волана на Rapide E - един от едва 155-те електромобила, които "Астон Мартин" са произвели. Филмът е с работно заглавие "Шетърхенд". Така Джеймс Бонд ще се включи и в борбата срещу промените в климата.
Отговорен за тази промяна е режисьорът на лентата Кари Фукунага. "Гардиън" се позовава на източници на "Сън", според които Крейг и продуцентите са приели неговото предложение и въпреки опасенията, че Бонд може да бъде сметнат за твърде "зелен", са решили да го качат на автомобил с нулеви емисии.
Дългогодишната връзка на "Астон Мартин" с франчайза започва през 1964 г., когато Шон Конъри кара техен спортен модел в Goldfinger. Очаква се снимките на филма да започнат през април след серия от забавяния и оттеглянето на Дани Бойл поради "творчески различия" с продуцентите Майкъл Г. Уилсън и Барбара Броколи.


Все още не е известно какви са били тези различия, но мнозина предполагат, че Бойл и сценаристът, с когото той обичайно работи - Джон Ходж, са били склонни да включат в сценария намеци за движението #MeToo, както и да убият агент 007.

Наскоро промени в сценария отложиха премиерата на филма с още три месеца и беше съобщено, че продуцентите преговарят с носителя на "Оскар" Рами Малек за ролята на главния злодей.
Преди година на автосалона в Женева "Астон Мартин" обяви, че ще пусне своя марка, която ще предлага луксозни електрически автомобили. Тя ще носи името "Лагонда" и за момента се предвижда да включва лимузина, спортно купе и кросоувър. На продължаващото до неделя изложение в Женева тази година те показаха прототипа, от който ще се роди кросоувърът на ток. Плановете са първият сериен модел да е на пазара до 2021 година.