Лола Джун, която все още носи памперси, продава картините си средно по 1000 долара

На живо
Заседанието на Народното събрание

Лола Джун, която все още носи памперси, продава картините си средно по 1000 долара

Лола Джун в ателието на своя откривател, художника Пажтим Османаж
Reuters
Лола Джун в ателието на своя откривател, художника Пажтим Османаж
Ако ви се случи да посетите откриването на някоя от следващите изложби на художничката Лола Джун, е много вероятно да я видите в някоя от обичайните й прически с множество малки опашки на главата и да ви поздрави, докато стиска шоколадовата си сладка в ръка. Някои сравняват изкуството й с това на Жан-Мишел Баския и други известни абстрактни експресионисти. И все пак, ако решите да й донесете букет с рози, е много вероятно да го хвърли на земята и да поиска плюшеното си мече. Всичко това може би звучи малко по-логично, когато допълним, че Лола Джун е на 2 години и дори все още ползва памперси.
Пабло Пикасо преди време казва, че му е отнело 4 години, за да започне да рисува като Рафаело, но цял живот, за да рисува като дете. Лола Джун е майстор точно в този стил, нищо че е на арт сцената от съвсем скоро.
Наскоро нейни творби бяха изложени в галерия в Манхатън и част от тях се продадоха на цени между 250 и 1500 долара. Една от нейните 37 картини, рисувани с акрилни бои върху платно, дори бе оценена на 23 хил. долара.
Откривател на Лола е художникът Пажтим Османаж, който е приятел на майка й Лусил Хавиер, разказва изданието The Cut. Той бил на вечеря в дома им, докато Лола рисувала с маркери върху листи хартия в хола. Впечатлен от нейните драсканици, или както той ги нарича "внушителни абстрактни композиции", артистът се върнал седмица по-късно с друга марка маркери, но майката отказва да й ги даде, тъй като били токсични, а "Лола е още бебе", казала тя.
Така на третото си посещение той идва с акрилни бои и платна за рисуване. Тя се захванала да рисува, което продължило около 15 минути, след което рязко захвърлила четката и се отдръпнала. Така започнали техните редовни художнически сесии.
Творческият процес при нея е много прост: Когато иска да рисува, казва "Рисуване?", а когато приключи, казва "готово".
Три месеца след това Сана Резуан, арт стратег и патрон на Музея на изкуството "Метрополитън", която ползва услугите на майката на Джун - Лусил - като фризьор, посетила студиото на Османаж. Там забелязала една от картините на Лола, подпряна на стената. Резуан, чиято лична колекция от произведения на изкуството включва творби на индийския абстракционист Зарина и на съвременната художничка Шилпа Гупта, предложила 700 долара, за да купи една от картините на място. Така Лола попаднала в първия си арт колекционер.
Няколко месеца по-късно Османаж писал на галерия ChaShaMa с предложение да направят нейна изложба, което било прието, а той започнал да рамкира платната.
Още в първия час от откриването на изложбата шест от тях се продават на цени от 250 до 1500 долара. Ако това обикновено е повод за радост сред художниците, в случая е по-скоро причини да натъжи тяхната авторка.
Когато Османаж първоначално взел картините от дома на Лола, за да ги занесе в галерията, тя много се стреснала, когато не ги открила у дома. Майка й разказва, че картините й станали приятели. Когато се събуди сутрин, дори ги целува, а когато излиза от вкъщи, им казва: "Чао, картини!"
Затова на сутринта след откриването, когато Лола се събудила у дома, огледала се и казала "Къща на картини?", майка й я завела обратно в галерията.