Билети за "Металика" са били директно "препродадени" чрез Live Nation

Билети за "Металика" са били директно "препродадени" чрез Live Nation

Фронтменът на "Металика" Джеймс Хетфийлд по време на концерт в Дания.
Фронтменът на "Металика" Джеймс Хетфийлд по време на концерт в Дания.
Най-голямата промоутърска компания Live Nation призна, че е пуснала билети за концерти на "Металика" директно в сайтове за препродажба на билети, въпреки че официално твърди, че е срещу подобни практики, съобщи "Гардиън".
По време на таен телефонен разговор между представител на "Металика", бизнес партньор на Live Nation и старши служител на самата компания, се чува как тримата изготвят план, за да заобиколят директната продажба на билети. В 11-минутния разговор, публикуван в сайта американския сайт "Билборд", служителят на Live Nation казва как подразделението на самата фирма, което се занимава с продажби, Ticketmaster, "няма да го направи".
Той предлага билетите да бъдат насочени към сайтове като StubHub и Viagogo, в които потребители препродават вече закупени билети.
От Live Nation признаха, че са използвали тази тактика по време на турнето на "Металика" през 2017 г. Но те твърдят, че това не е редовна практика, а е по-скоро изключение. От компанията твърдят, че тази услуга е поискана от представителя на "Металика". Целта на хода е била билетите да бъдат продадени на пазарна цена по-близка до реалната.
Представител на "Металика" коментира пред "Билборд", че членовете на групата не са знаели за това. Те ползват услугите на "консултант по билетите", който се занимава с тези въпроси. Според Live Nation част от екипа на "Металика" се е решил на този ход, след като е осъзнал какви големи суми печелят хората, които препродават билети в интернет.
Робърт Трухильо и Кърк Хамет от "Металика".
Робърт Трухильо и Кърк Хамет от "Металика".
"През 2016 г. за един-единствен концерт в Минеаполис са били препродадени 10 хил. билета, без каквото и да било участие на групата ", заяви говорителят на групата. По негови думи, след като са открили колко пари печелят препродавачите за един-единствен концерт, независим консултант е работил с Live Nation по "уникална стратегия за дистрибуция", която използва пазара на препродавачите за пласирането на билети от висок клас.
Не от вчера са подозренията, че групи и промоутъри пускат билети за концерти директно в сайтове за препродаване, като по този начин принуждават феновете да плащат повече. Тези обвинения обаче бяха недоказуеми до момента.
Пред "Билборд" от Live Nation коментираха, че тази практика не е била използвана единствено за турнето на "Металика", но това се прави, когато изпълнителите изрично го поискат. Те изтъкнаха, че през 2016 и 2017 г. едва дузина от хилядите изпълнители, с които работи компанията, са помолили част от билетите им да се продават по този начин.