За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
pisna_mi_ot_vas
Рейтинг: 480 РазстроеноСега се карат жипки. С 200. По чисто нови магистрали и двама министри на задната седалка. И се излъчва по сурат тефтер като най-важното в държавата.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
spiegel
Рейтинг: 907 НеутралноКогато Фердинанд е избран за княз през 1887 и пристига в България, по дневника на неговия секретар граф дьо Бурболон, той вижда в София хора на колела, каквито не е виждал във Виена например. Така че българите винаги са били любознателни и напредничави. През 30-те, 40-те, 50-те и 60-те години велосипедът е масово средство за транспорт, но има ясни правила. Сега велосипедистите газят всякакви правила и карат по тротоарите. Пак така, докато в Холандия министър-председателят отива с колело на работа, тук министър-председателят вместо да работи, кара жипка. Простотия поссъветска.
spiegel
Рейтинг: 907 НеутралноДа не забравя да добавя, че първият български летец и един от първите летци в смета - Симеон Петров, лед като Ньойския договор ликвидира българската авиация и прогонва от войската повечето офицери, и него в това число, става вносител на велосипеди и един от организаторите на колоездачни състезания.
Коруптен Евроатлант
Рейтинг: 39 Веселоколелото се появява по улиците скоро след Освобождението, а с него и движение от съмишленици, което организира излети, издава списание и съдейства за изграждането на първите велоалеи.
Аз съм евроатлантик____________________________________________
Направо се изумих, София тогава е имала улици с калдъръм, но СЪМИШЛЕНИЦИТЕ първо започват да строят велоалеи!!!!
iex29317354
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#3] от "spiegel":
Това дали е заради самите велосипедисти или заради измененията на градската среда, в съчетание с пасивността на Столична община с бюджет над 2 млрд. лв. ?
Иначе браво за подкаста - много интересен епизод, но твърде кратък.
Изненадващо е, че СО финансира подобни инициатива, срещу които е очевидно против, най-вече политически.