Градски детектив: Когато първенците на София караха колело

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pisna_mi_ot_vas
    pisna_mi_ot_vas
    Рейтинг: 480 Разстроено

    Сега се карат жипки. С 200. По чисто нови магистрали и двама министри на задната седалка. И се излъчва по сурат тефтер като най-важното в държавата.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Когато Фердинанд е избран за княз през 1887 и пристига в България, по дневника на неговия секретар граф дьо Бурболон, той вижда в София хора на колела, каквито не е виждал във Виена например. Така че българите винаги са били любознателни и напредничави. През 30-те, 40-те, 50-те и 60-те години велосипедът е масово средство за транспорт, но има ясни правила. Сега велосипедистите газят всякакви правила и карат по тротоарите. Пак така, докато в Холандия министър-председателят отива с колело на работа, тук министър-председателят вместо да работи, кара жипка. Простотия поссъветска.

  4. 4 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Да не забравя да добавя, че първият български летец и един от първите летци в смета - Симеон Петров, лед като Ньойския договор ликвидира българската авиация и прогонва от войската повечето офицери, и него в това число, става вносител на велосипеди и един от организаторите на колоездачни състезания.

  5. 5 Профил на Коруптен Евроатлант
    Коруптен Евроатлант
    Рейтинг: 39 Весело

    колелото се появява по улиците скоро след Освобождението, а с него и движение от съмишленици, което организира излети, издава списание и съдейства за изграждането на първите велоалеи.
    ____________________________________________

    Направо се изумих, София тогава е имала улици с калдъръм, но СЪМИШЛЕНИЦИТЕ първо започват да строят велоалеи!!!!

    Аз съм евроатлантик
  6. 6 Профил на iex29317354
    iex29317354
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "spiegel":

    Това дали е заради самите велосипедисти или заради измененията на градската среда, в съчетание с пасивността на Столична община с бюджет над 2 млрд. лв. ?

    Иначе браво за подкаста - много интересен епизод, но твърде кратък.
    Изненадващо е, че СО финансира подобни инициатива, срещу които е очевидно против, най-вече политически.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #