Сред толкова много видове дънки какво точно е... дънки

На живо
Заседанието на Народното събрание

Сред толкова много видове дънки какво точно е... дънки

Сред толкова много видове дънки какво точно е... дънки
NURPHOTO
Въпросът "Какви дънки носиш в момента" може да получи десетки различни отговори. И проблемът не е в обикновените хора, специалистите в тази индустрия също биха изредили куп варианти.
Потвърждават го и щандовете на магазините - има детски, за по-големи деца, за тийнейджъри, за пълнолетни, за старци, за мама, за татко, за гаджето, за скейтър, за рапър, като от 90-те години, оформящи тялото, тесни, с разкъсани места, бродирани, с пришити кръпки....
Изглежда по-лесно е да се отговори на въпроса "Какво не са дънките днес?".
Казват, че модният цикъл се завърта на всеки 20 години, но в наши дни има такава смесица от нови и завръщащи се тенденции, че няма нещо, което да "излиза на мода" или да отпада като "демоде", припомня "Ню Йорк таймс". Става дума за това да изявиш себе си чрез облеклото, което смяташ, че го прави най-добре. Каква е ситуацията при дънките, които отдавна са изгубили репутацията на нещо за черноработници или изразител на бунтарски дух?
Според изданието става дума за криза на идентичността на тази дреха. Упадъкът на оцелялата десетилетия наред универсална тенденция се дължи на набор от фактори, включително социалните мрежи, електронното пазаруване и глобализацията, позволили шеметно бързото производство и оборот, рекламиране и разпространение.
Търговците споделят, че са мотивирани да следват механизма за поява на нови и все по-разнообразни варианти, защото виждат в реално време как един вид се появява, харесва, набира популярност и търси от купувачите. Или залязва. При онлайн търговията финансовите разходи за тестване на вкуса - а с това и рискът от загуби - намаляват значително. Защо тогава да се ограничават в разнообразието?
Изключително бързо набиращ популярност сред Поколението Z сайт за "бърза мода", например твърди, че всеки ден добавя по около хиляда нови продукта. В момента там има над 6600 вида дамски дънки.
Използва се и друго обяснение - че модата е "все по-включваща", т.е. не е догматична, достъпна е и предлага по нещо за всеки, т.е. никой не се чувства пренебрегнат. Което обаче има и обратна страна - психолози твърдят, че твърде многото избор създава тревожност у клиента, защото от покупка просто на удобна дреха, изборът на дънки, да кажем, се превръща в изявяване на самоличност. Т.е. избор от нисък регистър на важност е превърнат от свръхизобилието в такъв от висок.
А дънките не излизат от мода - според Global Industry Analysts Inc. глобалният пазар за това облекло миналата година е оценен на над 60 млрд. долара. Към 2026 г. се окачва да добави още 20 млрд. долара -кой не иска да вземе част от тях като предложи незабавно всяка разновидност, за която се сети.
Когато се говори дали нещо е модно, обикновено става дума за движение по тънката граница между това, което харесваме ние и това, което харесват другите. Но сега липсата на тенденция се е превърнало в тенденция. Не е задължително това да е нещо лошо, защото... хората така или иначе не обичат да се обличат "като другите".
Трябва и да се внимава с индивидуализма - раздробяването на вкусовете предизвиква усещане за отчуждение. Хиляда вида дънки далеч невинаги са нещо добро.