"Модата преминава, но стилът остава": Какво представлява Old money стилът

"Модата преминава, но стилът остава." Това е може би една от най-известните мисли на Коко Шанел, която пасва на един от най-популярните трендове напоследък. Old money стилът, или наричан още "тихият лукс", набира все повече популярност в социалните мрежи. В края на пролетта и началото на лятото в платформи като TikTok, Instagram и Pinterest започнаха да се появяват все повече снимки и видеа на хора, облечени по много сходен начин - в семпли цветове и обикновени кройки.
Всички те следват вълната на Old money стила, който съществува от десетилетия, но интересът към него в последно време все повече са увеличава.
Според Оксфорд Old money означава богатство, което е наследено, а не спечелено. Или казано с други думи - фамилията говори достатъчно за богатството ти и няма нужда да го демонстрираш с дрехите си. |
Но какво в действителност представлява този начин на обличане?

Думите, които може би най-точно описват стила Old money, са минимализъм и елегантност. Дрехите обикновено са в семпли тонове като бяло, черно, бежово, екрю и светлосиньо. "Тихият лукс", както още го наричат, напълно изключва ярките цветове и елементи като пайети, скъсани мотиви или големи щампи с името на конкретна марка. Аксесоарите и бижутата също трябва да са минималистични и в меки нюанси. Този стил на обличане предполага и изчистени, елегантни кройки на дрехите.
Не на последно място от голямо значение е материята, която е важно да е с високо качество. За предпочитане са материи като кашмир и коприна, които не са евтини. Ключов за Old money е и комфортът - важното е дрехите да са удобни за носене. Всичко е внимателно подбрано, така че да излъчва авторитет и спокойствие.

Макар и да не е пряко свързан с устойчивия начин на живот, този стил на обличане предполага изключване от цикъла на бързата мода. Купувайки си изчистени дрехи, които лесно могат да се съчетават, хората на практика създават непреходен гардероб. Освен това висококачествените материи предполагат, че дрехите ще издържат дълго време.
Това е и една от причините този стил на обличане да е особено популярен сред поколението Z (родените от средата на 90-те години на XX век до началото на 10-те години на XXI век), което се интересува от екологични теми и устойчив начин на живот. Акаунтите в социалните мрежи на профили, които публикуват съдържание за Old money стила, в момента имат хиляди последователи, които се увеличават с всеки изминал ден.
