Непо-кучета вместо непо-бебета: домашните любимци на звездите им "откраднаха" кориците

Непо-кучета вместо непо-бебета: домашните любимци на звездите им "откраднаха" кориците

Деми Мур с мини чухуахуато Пилаф на филмовия фестивал в Кан
profimedia.bg
Деми Мур с мини чухуахуато Пилаф на филмовия фестивал в Кан
Чували сте за непо-бебета, но какво ще кажете за непо-кучета, написа наскоро "Гардиън" по повод новите придружители на звездите по време на събития - техните домашни любимци. Непо-кучета идва от непо-бебетата (общото наименование за децата на известните), които превзеха модната сцена и киноиндустрията през последните няколко години.
Пилаф, порода мини чухуахуа, на Деми Мур, трите джак ръсела на Марая Кери - Мотли, Джил Е. Бийнс и Ча Ча, и йоркширският териер Фенди Диор на Миси Елиът са само част от звездите в специалния летен проект на американския Vogue. Списанието смени главата си с Dogue, за да създаде 12 дигитални корици, на които вместо звездните им стопани, пред фотообектива застават техните кучета.
"Кучетата винаги са имали място на страниците на Vogue - от Коко Шанел, която през 1931 г. се снима за корица със своя немски дог Жиго, до Азедин Алая, който е заснет от Артър Елгорт за брой февруари 1986 г. с два йоркширски териера във всяка ръка", обясняват от екипа на списанието.
След като Деми Мур започна да се появява на всяко събитие с Пилаф и в инстаграм профила ѝ кучето присъства на почти всички снимки, а Глен Пауъл често е придружаван от своето куче Брискет на червения килим, от Vogue решават да насочат светлините на прожекторите към домашните им любимци. В проекта участват още кучетата на Били Айлиш, Сидни Суини, Ана Уинтур, Сиара, Тим Уолц, Том Браун, Айо Едебири и рапъра Фърг.

Миналия месец на "лудата индийска сватба" на богатите наследници Анант Амбани и Радика Мерчант, навсякъде присъстваше тяхното семейно куче - голдън ретривърът Хепи, облечен тематично за празненствата в Мубай.
Актрисата Глен Клоуз пък заведе своето куче Пип на "Уимбълдън", докато пуделът Лов придружава певицата Сиара дори и на турнето ѝ. "Сцената е нейната игрална площадка", казва тя пред Vogue, което потвърждава твърдението на "Гардиън", че кучетата на звездите имат натоварено светско лято.
И докато някои от тях се отправят към поредния си полет с частен самолет, според проучване на "СкайКуест", международният пазар на дрехи за домашни любимци през 2021 г. е бил оценен на 5,7 млрд. долара и се очаква да достигне до стойност от 7,3 млрд. до 2028 г.
Дрехите за кучета не са нещо ново, но все повече световни модни брандове като "Гучи", "Селин" и "Хюго Бос" започват да създават цели колекции за домашни любимци. Фарел Уилям наскоро пусна серията "Dandy Dog Walkers" за мъжката линия "Луи Вюитон", а дакелът на дизайнера Том Браун го вдъхнови да създаде аксесоари с форма на самия Хектор, припомня Vogue.
Актьорът Глен Пауъл с кучето си Бриксит и актрисата Дейзи Едгар-Джоунс на премиерата на филма "Туистърс"
profimedia.bg
Актьорът Глен Пауъл с кучето си Бриксит и актрисата Дейзи Едгар-Джоунс на премиерата на филма "Туистърс"
Обличането на кучета е "изключително популярно, защото не само ги прави по-интересни, но им придава идентичност и индивидуалност", казва пред "Гардиън" Тифани Су от сайта Mytheresa, който предлага стоки на висок клас брандове. Според нея още по време на пандемията се отбелязва ръст в осиновяването на домашни любимци, а това съответно води до увеличаване на търсенето на продукти за домашни любимци.
В Mytheresa има специална категория за тях, а в нея могат да бъдат открити пуловери "Гучи" за 350 евро, якета "Монклер" за 400 евро и каишки "Кристиан Лубутен" за 420 евро.
"Важно е собствениците да помнят, че кучетата не са модни аксесоари", заявява Бил Ламбърт от киноложкия клуб "Кенел Клуб" пред "Гардиън" и допълва, че на тях им трябват най-вече разходки и много внимание. "Собствениците, които желаят да водят кучетата си на събития, първо трябва да помислят дали кучето им ще се чувства комфортно и щастливо в тази среда и дали ще има постоянен достъп до вода", казва още той.