Пайети, точки и прозрачни материи: Тенденциите, които се завръщат следващата пролет

След Ню Йорк, Лондон и Милано по традиция модният месец завърши в Париж. Месец, в който Алесандро Микеле дебютира с първо шоу за "Валентино", марките "Шанел" и "Дрийс ван Нотен" показаха колекциите си без творчески директори, а Алберта Ферети обяви оттеглянето си от модната сцена след ревюто си в Милано.
Редица знаменитости гледаха дефилетата от първия ред, включително първата дама на САЩ Джил Байдън, която беше гост на "Ралф Лорън" в Ню Йорк, а първата дама на Франция Брижит Макрон - на "Диор" и "Балмен" в Париж, докато други влязоха в ролята на модели. Джейн Фонда и Анди Макдауъл бяха част от шоуто на "Л'Ореал", Хилари Суонк и Уилям Дефо дефилираха за "Миу Миу", а Кайли Дженър закри ревюто на "Коперни" в "Дисниленд".
Колекциите за сезон пролет/лято 2025 г. показват носталгия по миналото, а дизайнерите се връщат към познати тенденции, но с нови интерпретации на някои вечни класики.

Прекрояване на архивите
Най-големите очаквания през този моден месец бяха насочени към Алесандро Микеле, който преди месеци зае поста на творчески директор във "Валентино". Бившият дизайнер на "Гучи" се потопи в архивите на Валентино Гаравани, най-вече тези от 70-те години на миналия век, и показа вдъхновена от винтидж модели колекция, богата на детайли - от изящните панделки, през точките до дантелените ръкавици, пише Си Ен Ен. Това усещане за дрехи, носещи духа на миналото, се долавяше и в колекцията на "Сен Лоран", където Антъни Вакарело представи нов прочит на дамския смокинг, създаден от Ив Сен Лоран.

За втората си колекция за "Александър Маккуин" Шон Макгир също се обръща към наследството на марката и по-точно към колекцията на Лий Маккуин от 1994 г. - "Банши", вдъхновена от митичната героиня от ирландския фолклор. Макгир обаче показа свой прочит, припомняйки си историите, които неговата майка му е разказвала за нея. В "Клое" Чемена Камали, също с втора колекция за марката, продължава да развихря своята бохо шик фантазия, използвайки ДНК-то на марката като отправна точка.
Пайети под дъжда
Оказва се, че в модата противоположностите наистина се привличат, защото кой би могъл да предположи, че яркожълт дъждобран и рокля с пайети могат да бъдат перфектния стилен тандем, пише "Гардиън". Но Миуча Прада и Раф Симонс доказаха, че това е напълно възможно. Малко преди това Данеил Лий от "Бърбъри" също показа, че блестящите парти рокли могат да изглеждат добре, дори ако върху тях е облечена спортна парка.
Комбинация, представена и в колекцията на "Коперни", която дизайнерите на марката определиха като празник на младостта, носталгията и въображението. |

От подиума до пистите
След края на Олимпийските игри спортът продължава да вдъхновява дизайнерите. "Вакера" представи детайли, вдъхновени от състезателните екипи, в деня на откриването на Седмицата на модата в Париж. На следващия ден това направи и Мария Грация Кюри за "Диор", която облече Лейди Гага и Селин Дион за церемонията по откриването на олимпиадата. "Джани" също влезе в играта, включвайки спортни рокли в колекцията си, а Loewe показа гащеризон с щампа Moto Race.

Изправени рамене, райе и още класики
Естетиката на 80-те отново заема място в тенденциите, напомняйки, че новото често е добре забравеното старо. Този път дизайнерите решават да изправят раменете, буквално, добавяйки подплънки към сака, топове и рокли. Те се откроиха в колекциите на "Сен Лоран", "Луи Вюитон", "Стела Маккартни" и "Пату". Райето отдавна се е превърнало в класика, но с новите интерпретации от "Шанел", "Луи Вюитон" и "Вакера" то заема своето запазено място в тенденциите за пролет/лято 2025 г.

Алесандро Микеле представи първото си ревю за "Валентино" в Париж
Принтът на точки също спорадично се появява на модния подиум, но за следващия сезон той ще има по-силно присъствие в гардероба благодарение на колекциите на "Валентино", "Каролина Ерера", "Нина Ричи" и "Акне Студиос". "Лакост", "Миу Миу" и "Габриела Хърст" пък представиха различни вариации на поло тениската, която съчетават в класически "препи стил".

Моден сюрреализъм
Тази година, когато центърът "Жорж Помпиду" в Париж отбеляза 100-годишнината от началото на сюрреализма, движението в изкуството вдъхновява не само кураторите, но и модните дизайнери, пише Си Ен Ен. "Исей Мияке" показа как пуловерът може да се превърне в бюстие, а "Отолингер" деконструира класическите ризи.
Нестандартните силуети и реалистичните илюстрации по дрехите на Оливие Рустейн в "Балмен" също предизвикаха усещане за сюрреализъм. |

Пълна прозрачност
Понякога дизайнерите не оставят нищо на въображението, използвайки смело прозрачните материи под различни форми. "Виктория Бекъм", "Клое", "Алекзандър Маккуин", "Гучи" показаха ефирни рокли, докато Доменико Долче и Стефано Габана възродиха корсета. Модната къща отдаде почит на Мадона с колекция, вдъхновена от нейния стил през 90-те и по-специално този по време на турнето ѝ Blonde Ambition.

Фотогалерия: Виктория Бекъм представи новата си колекция в Париж
Да извади бельото на показ реши и Демна Гвасалия в "Баленсиага". "Моята естетика не се основава много на този директен сексапил", каза той след шоуто, добавяйки, че е търсил нещо чувствено, еротично, което никога не се е опитвал да покаже, но винаги е било част от него като дизайнер, пише Си Ен Ен.

Аксесоари в нетипични форми
Дамските чанти станаха толкова скучни напоследък, но за щастие модните колекции за пролет/лято 2025 показват как аксесоарите трябва да бъдат най-забавната част от един тоалет, пише "Стайл Кастър". Дизайнерите отново се връщат към чантите с нетрадиционни форми - от клетката за птици на "Шанел", през препарата за почистване на "Москино", до котката на Алесандро Микеле за "Валентино".
"Коуч" пък добави талисмани като ретро автомобил и аудиокасета към мръсни бели маратонки. "Коперни" показа балерини с рога, докато "Ферагамо" покри елегантните обувки с 3D флорални декорации. По този начин дизайнерите се връщат към идеята, че модата е преди всичко забавление и може да бъде бягство от реалността.
