"Диор" представи колекция висша мода, вдъхновена от Ив Сен Лоран

"Диор" представи колекция висша мода, вдъхновена от Ив Сен Лоран

"Диор" представи колекция висша мода, вдъхновена от Ив Сен Лоран
Reuters
В първия ден от Седмицата на висшата мода в Париж "Диор" представи колекция, вдъхновена от Ив Сен Лоран, пише италианският "Вог". Едва 21-годишен младият дизайнер застава начело на модната къща след смъртта на мосю Кристиан Диор, като преди това е негов асистент. През 1958 г. Лоран представя своята дебютна колекция Trapèze, с която веднага заявява своя почерк, използвайки по-плавен и ефирен силует, който променя хода на модата и се отличава от моделите, които е създавал преди това неговият ментор.
Още тогава, преди да основе собствения си бранд, той започва да въплъщава духа на еманципацията и овластяването на жените в гардероба им.
Творческият директор Мария Грация Кюри се връща към тези първи стъпки в творчеството на Ив Сен Лоран, част от ДНК-то на "Диор", за да покаже пресечната точка между миналото и настоящето. "В тази колекция бях очарована от линията на Ив Сен Лоран, защото е вдъхновена от детските дрехи, но силуетът е много по-изграден. Той съчетава елементи, които не са част от обичайния ми стил, който исках да преработя с напълно нов подход. Мисля, че трябва често да се връщаме към детството, защото то е много формираща част от нашето съществуване", казва Кюри, цитирана от "Вог".
За сценографията на модните ревюта тя винаги работи с жени артисти, като този пък по стените в музея "Роден", където беше представена колекцията, се открояваха девет картини на Ритика Мърчант. Пресъздадени като широкомащабни текстилни панели, те са обединени от посланието "Цветята, които отгледахме" и пресъздават женствеността, която се предава през поколенията.
Един от акцентите в колекцията на Кюри е кринолинът, с който пътуването във времето продължава, стигайки до средата на 1800 г., а от колекция висша мода на мосю Диор от 1952 г. тя се вдъхновява за мини полите, комбинирани с горна част, напомняща на фрак.
Сред знаменитостите, които се насладиха на ревюто от първия ред, бяха Памела Андерсън, Винъс Уилямс, Елизабет Дебики, Джена Ортега, Карла Бруни, Аня Тейлър-Джой и Дева Касел.
Като първата жена творчески директор в 70-годишната история на марката, Кюри трансформира "Диор" в по-младежки, феминистки лейбъл, откакто се присъедини към нея през 2016 г., често посочвайки дъщеря си Рейчъл Реджини като муза, отбелязва "Индипендънт".
Дали обаче тази колекция няма да бъде последната за творческия директор на "Диор", защото от няколко месеца се говори, че на мястото на Мария Грация Кюри може да застане британският дизайнер Джонатан Андерсън, който в момента е начело на Loewe, посочва БТА.
Мария Грация Кюри
Reuters
Мария Грация Кюри
Заради глобалния спад на потреблението на луксозни стоки, се очаква LVMH да направи някои стратегически промени в "Диор". Макар че приходите на компанията са се увеличили почти четирикратно, нараствайки от 2.7 млрд. евро през 2018 г. до над 9 млрд. евро през 2023 г., творенията на италианската дизайнерка, която е начело на дамските колекции от 2016 г., са "малко статични и повтарящи се", посочиха в началото на месеца анализатори от Ейч Ес Би Си (HSBC), пише още БТА.
Джонатан Андерсън е начело на Loewe, също част от LVMH, от повече от 10 години и преместването му в "Диор" ще е поредната смяна на дизайнер в света на модата през последните месеци. Според някои модни издания има вероятност и Даниел Лий от "Бърбъри" да се премести в "Джил Сандър".
В края на миналата година "Шанел" обяви официално назначаването на Матю Блейзи от "Ботега Венета" за творчески директор на модната къща след внезапното напускане на Виржини Виар. Въпреки това марката ще представи новата си колекция висша мода, създадена от дизайнерското си студио, тъй като Блейзи ще направи своя дебют за "Шанел" през октомври.
"Фенди" и "Мезон Маржела", които останаха без творчески директори след напускането на Ким Джоунс и Джон Галиано, не са включени в официалния календар, за разлика от миналата година. "Модата е свят, който бързо забравя притесненията си, а тези, които отсъстват, дават място на нови очаквания", казва Пиер Гропо, главен редактор за мода и лайфстайл във френското издание на "Венити феър".