Алесандро Микеле представи новата колекция на "Валентино" в обществена тоалетна

Алесандро Микеле представи колекция есен/зима 2025 г. на модната къща "Валентино" по време на Седмицата на модата в Париж и отправи поредната си провокация към гостите, които се озоваха сред декор, наподобяващ обществена тоалетна. Покрита изцяло в червено в стила на Дейвид Линч, моделите излизаха от отделни кабини под звуците на Gods & Monsters на Лана дел Рей, отбелязва "Дъ фешънографи".
Някои от тях заставаха пред мивките и огледалата, превръщайки този интимен момент в спектакъл. Но именно интимността е водеща тема в шоуто на Микеле, което той е озаглавил "Метатеатърът на интимностите".
"Опитвам се да отразя темата за разголването, която "Инстаграм" повдига, защото какво е интимност? Сега дори и Мадона е в тоалетната", казва дизайнерът, посочвайки склонността на певицата да споделя лични моменти в социалните медии, цитира WWD.
С тази колекция той поставя въпроса дали е възможно да се мисли за интимността като достъп до истината отвъд маските, които обществото налага на хората. |

В бележките си Микеле пише: "Никоя интимност не може да ни разголи изцяло, никой воал не може да бъде разкъсан напълно, за да ни изправи пред истинската ни същност. Защото идеята, че има автентично аз, недокоснато от живота и неговите определения, е подвеждаща." Отново там дизайнерът обяснява, че да се разглежда интимността като метатеатрално пространство не означава да се отрича нейната значимост.

"Да ви се завие свят": Алесандро Микеле показа първата си колекция висша мода за "Валентино"
За него обществената тоалетна е място, което неутрализира дуализма между вътрешно и външно, между това, което е интимно, и това, което е изложено на показ, между това, което остава лично и това, което е предназначено да бъде споделено. "Пространство, където интимността възвръща ролята си в изграждането на идентичност чрез обличане и събличане", пише още Микеле.
"Много съм изненадан, че "Инстаграм" цензурира зърната на гърдите. Това е някаква лудост", казва дизайнерът пред WWD. Той си спомня, че израствайки в Италия в края на 70-те и началото на 80-те години, голите тела са били навсякъде, включително и в телевизионните вариететни предавания. "Нищо не беше забранено. Беше доста диво по много интересен начин - добавя той. - Средиземноморската култура означава да бъдеш гол."
В представените тоалети отново се откроява театралността и еклектиката в стила на дизайнера, като неговият максимализъм този път, от една страна, разголва тялото чрез прозрачни горнища, с които гърдите са на показ, и незакопчани бодита, а от друга - го покрива изцяло с костюми и дълги рокли.

"Моделите на Микеле се характеризират с калейдоскопична смесица от времена и култури, комбинирайки елементи от различни исторически периоди, за да създават уникална естетика", отбелязва АП, цитира БТА. Според "Дъ фешънографи" появата на дизайнера във "Валентино" отваря нова глава в нейната история, но такава, която остава вярна на основната ѝ идентичност.
"Поканвайки зрителите в тази привидно интимна атмосфера, Микеле напомни на всички, че границите между това, което е публично, и това, което е лично, са по-размити отвсякога", пише още изданието.
