Донатела Версаче се оттегля след 28 години начело на италианската модна къща

Донатела Версаче се оттегля от поста творчески директор на "Версаче" след 28 години начело на италианската модна къща, обявиха от "Капри холдинг", която е неин собственик. За нов творчески директор е назначен Дарио Витале, който ще встъпи в длъжност в началото на април. Той идва от "Миу Миу" (Miu Miu), собственост на "Прада груп".
Главният изпълнителен директор на "Версаче" Емануел Гинцбургер го нарече "рядък талант, който дълбоко уважава същността и ценностите на марката и ясно разбира нейният потенциал за растеж", посочва "Харпърс базар".
"За мен е истинска чест да се присъединя към "Версаче" като главен творчески директор и да бъда част от тази специална и луксозна модна къща, създадена от Джани и Донатела", заяви Витале. "Версаче" има уникално наследство, което обхваща десетилетия и е оформило историята на модата", добавя той. Витале се очаква да покаже първата си колекция за пролет/лято 2026 през септември по време на Седмицата на модата в Милано.

Новината за оттеглянето на Донатела Версаче идва на фона на съобщенията, че "Прада" е близо до сделка за закупуването на "Версаче" от "Капри", след като се съгласи на цена от близо 1,5 млрд. евро, отбелязва Ройтерс.
Модна къща "Версаче" е основана през 1978 г. от Джани Версаче, но след неговото убийството през юли 1997 г., сестра му Донатела Версаче пое творческия контрол върху марката, докато нейният брат Санто заемаше позицията на главен изпълнителен директор до 2004 г., припомня френският "Вог". Преди това тя оглавяваше подлинията на "Версаче" - "Версус".

"Прада" иска да купи "Версаче", твърди италианско бизнес издание
Малко преди смъртта на Джани Версаче, модната къща е генерирала приходи от 807 млн. долара и той завещава целия си дял от 50% в компанията на племенницата си Алегра Версаче, тогава 11-годишната дъщеря на Донатела. Санто е притежавал 30%, а Донатела - 20%.
"За мен беше чест да продължа наследството на моя брат Джани", заяви Донатела Версаче в изявление. Тя добавя, че е "развълнувана да види "Версаче" през нови очи". |
Тя обаче не напуска компанията. Донатела Версаче ще заеме длъжността на главен посланик на марката и ще се съсредоточи повече върху филантропските и благотворителни инициативи на "Версаче".
Наскоро в интервю за "Вог" Донатела Версаче изрази умората си от настоящия катаклизъм в модната индустрия. "Да ти се казва какво да правиш, да ти се казва какво ще се продава. Мисля, че модата е креативност, а креативността е инстинкт. Ако се опиташ да угодиш на твърде много хора, твърде много мениджъри, креативността изчезва", казва тя.

Едно от най-запомнящите се ревюта на марката е представянето на колекция пролет/лято 2018 г., която Донатела Версаче отбеляза 20-ата годишнина от смъртта на нейния брат, събирайки отново някои от супермоделите, с които той работеше през 90-те години на миналия век - Наоми Кембъл, Карла Бруни, Синди Крауфорд, Клаудия Шифър и Хелена Кристенсен.

Дженифър Лопес върна на подиума роклята, довела до създаването на Google Images
"Версаче" беше закупена през 2018 г. от американската група "Майкъл Корс", сега известна като "Капри холдинг" за 1.8 млрд. евро. Компанията обяви стратегически планове за промяна в портфолиото на "Версаче", за да върне марката към нейните по-дръзки корени, да увеличи продажбите на аксесоари и да привлече нови клиенти, посочва АП.