"Бърбъри" планира да съкрати 1700 работни места

"Бърбъри" планира да съкрати 1700 работни места

"Бърбъри" планира да съкрати 1700 работни места
profimedia.bg
Британската модна къща "Бърбъри" планира да съкрати 20% от персонала си през следващите две години, което са около 1700 работни места, заради спад от 66 млн. паунда през последната финансова година, посочва "Гардиън". Главният изпълнителен директор на "Бърбъри" Джошуа Шулман обяви, че по-голямата част от съкратените работни места ще засегнат екипите в централния офис на компанията и най-вече във Великобритания, където е базирана по-голямата част от персонала, отбелязва Би Би Си.
Той потвърди, че графиците на персонала ще бъдат променени и че нощните смени във фабриката в Касълфорд, която произвежда тренчкоти на цени от 1000 до 10 000 паунда всеки, ще бъдат спрени. "Но искам да бъда съвсем ясен, че правим тази промяна, за да защитим производството си в Обединеното кралство, и всъщност ще направим значителна инвестиция за обновяване на тази фабрика", каза Шулман по време на пресконференция.
Според него тяхната устойчивост по отношение на връхните дрехи и шаловете потвърждава убеждението му, че имат най-много възможности там, където марката има най-голяма разпознаваемост - връхните дрехи и шаловете.
"Въпреки че работим в трудна макроикономическа среда и все още сме в ранните етапи на нашето възстановяване, аз съм по-оптимистичен от всякога, че най-добрите дни на "Бърбъри" предстоят и че ще постигнем устойчив печеливш растеж с течение на времето."
Модел от колекция есен/зима 2025 г. на "Бърбъри"
profimedia.bg
Модел от колекция есен/зима 2025 г. на "Бърбъри"
Още през ноември 2024 г. Шулман, бивш директор на "Коуч" и "Джими Чу", представи своята стратегия за преструктуриране и съкращаване на разходите, съсредоточавайки усилия към силните категории на марката за сметка на намаляване на цените в други, включително на кожените изделия. В рамките на тази стратегия марката подобри мърчандайзинга и маркетинга си в опит да достигне отново до основните си клиенти, които са се отдръпнали през последните години, посочва "Вог бизнес".
На въпрос от анализатори дали творческият директор Даниел Лий остава на своята позиция Шулман потвърди доверието си в дизайнера и екипите около него.
Ръс Моулд, инвестиционен директор в AJ Bell, обяви тези планове за доста радикални стъпки в продължаващите усилия за възстановяване на компанията, пише още Би Би Си. "Стратегията за конкуренция с марки от по-висок клас не се е получила, така че е логично под ръководството на Шулман компанията да се връща към силните си страни с класическите си продукти като тренчкоти и шалове", добавя той.
Продажбите на марката са намалели на фона на по-слабото търсене на луксозни стоки в световен мащаб, като търговията в Китай и Северна и Южна Америка е отбелязала едни от най-големите спадове през миналата година.