Пиерпаоло Пичоли е новият творчески директор на "Баленсиага"

Бившият творчески директор на "Валентино" Пиерпаоло Пичоли застава начело на "Баленсиага" на мястото на Демна Гвасалия, който отива в "Гучи", обявиха от Kering, собственик на модната марка.
"Модата навлиза в нова ера и само тези, които са отвътре, могат да оспорят нейните кодове. Вярвам, че имаме силата да предложим нова визия за модата: такава, която се основава на самоутвърждаване, човечност и интелигентност - качества, които твърде често липсват в днешния моден пейзаж. "Баленсиага" вече е част от тази динамика и искам да направя тази общност своя, да напиша собствената си история", казва Пичоли пред Никол Фелпс, глобален директор на "Вог рънуей" и "Вог бизнес".
В последните години модната къща се завърна към висшата мода и подписа рекламни договори с редица актриси, включително Никол Кидман, Мишел Йео и Изабел Юпер, посочват от WWD. |
Неговото назначение идва след като преди повече от година той напусна "Валентино" и се очаква да заеме новия си пост в началото на юли, веднага след като Демна Гвасалия представи последното си ревю висша мода за "Баленсиага". Предстои Пичоли да покаже първата си колекция за марката през октомври.

Луксозната мода залага на смяната на дизайнери, но това крие опасности
"Той е един от най-талантливите дизайнери на нашето време. Неговото майсторство във висшата мода, неизчерпаемата му креативност и дълбоката му отдаденост го направиха очевидния избор да поеме ръководната позиция в модната къща", казва Франческа Белетини, зам.-изпълнителен директор на Kering, в изявление на компанията.

Въпреки че естетиката на Пиерпаоло Пичоли е различна от тази на Демна, назначението му може да се разглежда като опит за стратегическа промяна за модната къща, отбелязва френският "Вог". Дизайнерът обаче твърди, че за него е важно да зачете това, което е превено преди него, когато начело са били Демна Гвасалия и Никола Гескиер, както и да се придържа към историята на създателя Кристобал Баленсиага.
"Кристобал изразяваше себе си чрез работата си. Ако се замислите за неговите силуети, за неговите форми, той знаеше как да превърне творчеството в истинска култура, като същевременно запазваше своята авангардност", казва пред "Вог" Пичоли.

"Завръщане към радостта от обличането": идва ли краят на тихия лукс
Самият той започва пътя си в модата на стаж при Брунело Кучинели, след това се присъединява към екипа на "Фенди" заедно с Мария Грация Кюри. През 1999 г. Пичоли започва работа във "Валентино", а през 2008 г. заедно с Кюри стават творчески директори на марката. Осем години по-късно той остава сам, след като тя зае същата позиция, но в "Диор".
Няколко месеца след оттеглянето му от "Валентино", неговото място зае Алесандро Микеле, който преди това беше начело на "Гучи". Това е поредна смяна в модната индустрия, където по време на Седмиците на модата тази есен освен първата колекция на Пичоли за "Баленсиага", зрителите ще видят и дебютните колекции на Матю Блейзи за "Шанел", Дюран Лантинк за "Жан Пол Готие", Луиз Тротър за "Ботега Венета", Марк Томас за "Карвен", Мигел Кастро Фрейтас за "Мюглер" и Демна Гвасалия за "Гучи". "Готов съм. Починах си достатъчно: Готов съм да започна", казва Пиерпаоло Пичоли.
