Пиерпаоло Пичоли е новият творчески директор на "Баленсиага"

Пиерпаоло Пичоли е новият творчески директор на "Баленсиага"

Пиерпаоло Пичоли е новият творчески директор на "Баленсиага"
profimedia.bg
Бившият творчески директор на "Валентино" Пиерпаоло Пичоли застава начело на "Баленсиага" на мястото на Демна Гвасалия, който отива в "Гучи", обявиха от Kering, собственик на модната марка.
"Модата навлиза в нова ера и само тези, които са отвътре, могат да оспорят нейните кодове. Вярвам, че имаме силата да предложим нова визия за модата: такава, която се основава на самоутвърждаване, човечност и интелигентност - качества, които твърде често липсват в днешния моден пейзаж. "Баленсиага" вече е част от тази динамика и искам да направя тази общност своя, да напиша собствената си история", казва Пичоли пред Никол Фелпс, глобален директор на "Вог рънуей" и "Вог бизнес".
В последните години модната къща се завърна към висшата мода и подписа рекламни договори с редица актриси, включително Никол Кидман, Мишел Йео и Изабел Юпер, посочват от WWD.
Неговото назначение идва след като преди повече от година той напусна "Валентино" и се очаква да заеме новия си пост в началото на юли, веднага след като Демна Гвасалия представи последното си ревю висша мода за "Баленсиага". Предстои Пичоли да покаже първата си колекция за марката през октомври.
"Той е един от най-талантливите дизайнери на нашето време. Неговото майсторство във висшата мода, неизчерпаемата му креативност и дълбоката му отдаденост го направиха очевидния избор да поеме ръководната позиция в модната къща", казва Франческа Белетини, зам.-изпълнителен директор на Kering, в изявление на компанията.
Пиерпаоло Пичоли с екипа си на финала на представянето на колекция висша мода на "Валентино" през 2023 г. в Париж
profimedia.bg
Пиерпаоло Пичоли с екипа си на финала на представянето на колекция висша мода на "Валентино" през 2023 г. в Париж
Въпреки че естетиката на Пиерпаоло Пичоли е различна от тази на Демна, назначението му може да се разглежда като опит за стратегическа промяна за модната къща, отбелязва френският "Вог". Дизайнерът обаче твърди, че за него е важно да зачете това, което е превено преди него, когато начело са били Демна Гвасалия и Никола Гескиер, както и да се придържа към историята на създателя Кристобал Баленсиага.
"Кристобал изразяваше себе си чрез работата си. Ако се замислите за неговите силуети, за неговите форми, той знаеше как да превърне творчеството в истинска култура, като същевременно запазваше своята авангардност", казва пред "Вог" Пичоли.
Самият той започва пътя си в модата на стаж при Брунело Кучинели, след това се присъединява към екипа на "Фенди" заедно с Мария Грация Кюри. През 1999 г. Пичоли започва работа във "Валентино", а през 2008 г. заедно с Кюри стават творчески директори на марката. Осем години по-късно той остава сам, след като тя зае същата позиция, но в "Диор".
Няколко месеца след оттеглянето му от "Валентино", неговото място зае Алесандро Микеле, който преди това беше начело на "Гучи". Това е поредна смяна в модната индустрия, където по време на Седмиците на модата тази есен освен първата колекция на Пичоли за "Баленсиага", зрителите ще видят и дебютните колекции на Матю Блейзи за "Шанел", Дюран Лантинк за "Жан Пол Готие", Луиз Тротър за "Ботега Венета", Марк Томас за "Карвен", Мигел Кастро Фрейтас за "Мюглер" и Демна Гвасалия за "Гучи". "Готов съм. Починах си достатъчно: Готов съм да започна", казва Пиерпаоло Пичоли.