Джонатан Андерсън заема мястото на Мария Грация Кюри в "Диор"

Джонатан Андерсън заема мястото на Мария Грация Кюри в "Диор"

Джонатан Андерсън заема мястото на Мария Грация Кюри в "Диор"
profimedia.bg
Дизайнерът Джонатан Андерсън ще заеме мястото на Мария Грация Кюри в "Диор". Той ще отговаря за дамските и мъжките линии, за аксесоарите, както и за колекция висша мода, обявиха от модната къща. След 11 години начело на Loewe, която Андерсън напусна през март, от "Диор" съобщиха през април, че той наследява Ким Джоунс и ще създава колекциите за мъже, като първата ще бъде представена през юни. Миналата седмица Мария Грация Кюри обяви, че се оттегля от поста си на творчески директор на дамските колекции и сега Андерсън ще отговаря и за тях.
"През последните 11 години, откакто е в LVMH, водихме много разговори за това какво иска да прави по-нататък. И винаги имаше една марка, към която беше много привлечен" - казва пред "Вог бизнес" Делфин Арно, президент и главен изпълнителен директор на Christian Dior Couture.
"Смятаме, че това е подходящият момент да направим това назначение. Той е най-талантливият дизайнер на своето поколение. Има голям опит в LVMH Group и в управлението на големи екипи чрез работата си в Loewe, въпреки че е само на 40 години. По-важното е, че има много ясна визия за марката", добавя тя.
По думите ѝ сега модната къща ще се върне към времената на Кристиан Диор и това е чудесно, защото ще има повече съгласуваност и последователност както в продуктите, така и по отношение на комуникацията и посланията на марката.
Андерсън е назначен за креативен директор на Loewe, част от LVMH, през септември 2013 г. Тогава той е 29-годишен дизайнер с развиващ се бизнес, защото вече е създал едноименната си марка JW Anderson през 2008 г., в която LVMH придобива миноритарен дял през 2013 г.
По време на неговия мандат Loewe се превърна в една от най-актуалните луксозни модни марки, а според анализатори продажбите ѝ са се увеличили от приблизително 230 млн. евро през 2014 г. до 1.5 - 2 млрд. евро през 2024 г., отбелязва "Вог бизнес". Неговото място в Loewe заеха Джак Макколоу и Лазаро Ернандес, дизайнерите, познати като основателите на Proenza Schouler.
Въпреки че по времето на Мария Грация Кюри "Диор" също увеличи продажбите си, марката беше засегната от спада в луксозния сектор през последната една година. Затова сега надеждите са насочени към Андерсън да промени това. "Откакто започна да работи върху мъжко облекло през февруари, той прекарва много време в архивите, разглеждайки всички различни елементи на марката, които различните дизайнери, начело на нея, са развили през годините - като Кристиан Диор, Ив Сен Лоран, Джон Галиано и Раф Симънс", казва Делфин Арно.
Първата колекция за дамската линия Андерсън ще представи този септември, когато модните фенове очакват още много дебюти в Седмиците на модата, включително на Матю Блейзи за "Шанел".
"Диор" ще пропусне Седмицата на висшата мода през юли, тъй като Мария Грация Кюри показа 20 рокли висша мода заедно с круизната колекция в Рим, така че новият творчески директор ще представи първите си творения висша мода през януари 2026 г.