Шефът на "Рено" се оттегля, за да поеме ръководството на модния конгломерат Kering

Шефът на "Рено" се оттегля, за да поеме ръководството на модния конгломерат Kering

Шефът на "Рено" се оттегля, за да поеме ръководството на модния конгломерат Kering
profimedia.bg
Шефът на "Рено" напуска френския автомобилен производител от средата на юли, съобщи компанията. "Лука де Мео взе решението да се оттегли, за да се изправи срещу нови предизвикателства извън автомобилния сектор", се казва в тяхно изявление, пише Си Ен Би Си.
Според вестник "Фигаро" той ще бъде новият главен изпълнителен директор на Kering, конгломератът, който управлява модни брандове като "Гучи", "Баленсиага" и "Ив Сен Лоран", отбелязва "Ройтерс".
От Kering засега отказват коментар, но приближени до Франсоа-Анри Пино твърдят, че той активно работи по наемането на нов изпълнителен директор и ще се откаже от този пост. Пино пое ръководството на компанията, основана от баща му Франсоа Пино, която по-късно беше преименувана на Kering през 2005 г. Предполага се, че той ще остане неин председател.
Акциите на Kering са загубили над 60% от стойността си през последните две години, белязани от смяната на дизайнерите в "Гучи", която все още е най-важната марка за компанията по отношение на продажби и печалби. Наскоро беше обявено, че постът на творчески директор на италианския бранд ще бъде поет от Демна Гвасалия, който в продължение на десет години беше начело на "Баленсиага". Неговото място ще заеме бившият творчески директор на "Валентино" Пиерпаоло Пичоли.
Лука де Мео успя да преодолее затрудненията на "Рено" по време на 5-годишното си управление на автомобилния производител, като удвои усилията си върху хибридните двигатели и електрическите автомобили. Той се присъедини към нея през 2020 г., година, в която компанията отчете рекордни загуби след удар върху продажбите, предизвикан от пандемията, поосочва "Ройтерс".
Де Мео е успял да направи редица съкращения на разходите, което е намалило броя на служителите и производствения капацитет в световен мащаб, превръщайки "Рено" в по-малка, но по-гъвкава компания. Акциите ѝ са се повишили с около 90% през последните пет години, което го прави най-добре представящият се производител на автомобили в Европа.
Италианецът Лука де Мео има над 30 години опит в автомобилния сектор. Той е завършил бизнес администрация в известния университет "Луиджи Бокони". Неговата кариера започва именно в "Рено" в началото на 90-те години, преди да се премести в "Тойота". През 2002 г. се присъединява към "Фиат груп", където отговаря за няколко марки, включително "Ланчия", "Фиат" и "Алфа ромео".
Той играе ключова роля в рестартирането на модела "Фиат 500", както и за възраждането на марката "Абарт". През 2009 г. става маркетинг директор на "Фолксваген груп", бил е член на надзорните съвети на "Дукати" и "Ламборгини".
От юли 2020 г. е главен изпълнителен директор на "Рено", а по-късно поема и ролята на председател и се присъединява към борда на компанията. Ако поеме ръководството на Kering, се очаква Де Мео да внесе необходимата промяна в компанията и да подобри слабите ѝ резултати от последните години.