Автомобилът на годината в Европа дебютира и в България

Автомобилът на годината в Европа дебютира и в България

“Рено Клио” III, което беше избрано за автомобил на 2006 година в Европа, вече се предлага и на българския пазар, съобщиха от официалния вносител на марката “Рено Нисан България”. Поръчки ще се приемат от началото на следващата седмица при дилърите на френската компания.
До края на месеца 30 клиенти ще получат своите коли, а до средата на април на склад ще има още около 70 автомобила. Забавянето на лансирането на хитовия в Европа модел у нас беше обяснено с подсилването на ходовата част, съобразно пътищата в тази част на Стария континент. “Клио” III се прави в испанската фабрика на “Рено” във Флинс(Испания) и завода в Бурса(Турция), от където ще идват колите за българския пазар.
Цените тръгват от 21 000 лв. с ДДС за тривратия модел с 1.2-литров бензинов двигател с мощност 75 к.с. и  разход на гориво от 5.9 л/100 kм при комбиниран цикъл. Базовата версия разполага с въздушна възглавница за водача и пътника до него, сервоуправление на волана с променливо усилие, централно заключване, бордови компютър, предни ел. стъкла, радио със CD с две колони и 15 цолови стоманени джанти. Клио III ще се предлага в България с още три нива на изпълнение, като на първо време изборът ще е между общо три бензинови и два дизелови мотора.
1.4 литровия бензинов мотор с мощност 100 к.с. има смесен разход от 6.6 л/100км при комбиниран цикъл. С толкова се задоволява и разполагащият със 110 к.с. 1.6-литров агрегат.
1.5 dCi двигателите могат да бъдат с мощност 70 и 85 конски сили, като разходът при смесен цикъл е съответно 4.6  и 4.4 литра на сто километра.
Интервалите на поддръжка са 30 000 км при всички бензинови двигатели и 20 000 при дизеловите двигатели.
Скоростните кутии са две – петстепенна механична и четиристепенна автоматична, като по-късно в България ще дебютира и роботизираната автоматична трансмисия с шест предавки и възможност за смяната на скоростите от волана.
Клиото, чието първото поколение беше лансирано през 1990 г., е пораснало във всички посоки спрямо своя предшественик и вече има дължина от 3986 мм. Колесната база е увеличена до 2575 мм, като всичко това се е отразило благоприятно на вътрешния обем и багажното пространство. Стандартно автомобилът може да побере 288 куб. товар, а при свалена задна седалка и натовареност до горните краища на предните седалки багажното пространство достига до 1 038 куб. м.
“Клио” ІІІ е осмото Рено, получило пет звезди на тестовете Euro NCAP. По отношение на сигурността като екстри втомобила може да се бъде оборудван с ABS, сервоустройство за аварийно спиране,  електронна програма за стабилност, включваща система против буксуване контрол на поднасянето и регулиране на въртящия момент при преминаване към по-ниска предавка и т.н.
Подобно на “Модус”, “Клио” ІІІ е първата кола от своя клас, която предлага допълнителни светлини за завои и ксенонови лампи за двойно разстояние, които осигуряват перфектна видимост през нощта. Автомобилът може да бъде оборудван общо осем въздушни възглавници.
При “Клио” III сериозно е поработено по дизайна като компактните линии на колата са едновременно динамични и яки, обтекаеми и привлекателни. Във вътрешността са изтъкнати чарът, привлекателността и комфортът. За по-добра ергономия, командните лостове на волана са скъсени и са изработени на базата на тези от “Меган” ІІ. Същото се отнася и до централната конзола.
“Клио” ІІІ ползва карта “Рено” “свободни ръце”. Тази технология е на разположение при всички версии, с изключение на двигателите 1.2 16 V и 1.5 dCi к.с. и при базовото ниво Pack. С картата “свободни ръце” датчиците, които екипират колата, автоматично откриват присъствието на ползвателя веднага щом той проникне в зоната на достъп до колата, тоест, на 1,20 м около отварящите се повърхности. Отключването им става чрез докосване на една от дръжките на колата благодарение на оптични датчици, поставени зад тях. Запалването става с натискане на спирачката или амбриажа, като се задейства бутона “Старт”.