Ню Йорк събира цвета на автоиндустрията

Ню Йорк събира цвета на автоиндустрията

На 14 април в Ню Йорк се открива вторият по значимост автомобилен салон в САЩ след този в Детройт. Много от моделите ще са вече показвани, но има и новости, които ще се опитаме да ви представим.
Audi TT
“Ауди” избра Ню Йорк, за да представи новото поколение на поостарелия си спортист TT. Второто поколение се отличава с променена решетка, в съзвучие с актуалните модели на марката и по изразителните фарове. На пазарите в Европа “Ауди” TT се очаква през есента на тази година, а в САЩ – в началото на следващата.
Новата Е класа на "Мерцедес" е другата запомняща се германска премиера в Ню йорк. Основните промени са в броните, радиаторната решетка, праговете и огледалата за обратно виждане. Във вътрешността нови са воланът и панелът за управление на климатика. Продажбите на новата Е класа ще започнат в Европа през юни, като потенциалните клиенти могат да избират измежду 29 модификации(13 във версия седан и 13 във вариант комби).
Бентли Континентал Кабриолет
Луксозната британска марка “Бентли” също предпочете Ню Йорк, за да представи един дългоочакван модел – Континентал GT кабриолет. В предната част автомобилът повтаря дословно купето. Промени има в страничния силует и задницата.
По традиция британските кабриолети ползват покриви от плат, а не от метал и стъкло, както повечето си конкуренти. Таванът се прибира и разгъва с натискане на един бутон. Въпреки, че е не е масивен, покривът изолира великолепно от околния шум.
Кабриолетът се задвижва от дванадесет-цилиндров W-образен мотор с работен обем шест-литра, като с помощта на два турбокомпресора максималната му мощност достига 560 к.с., а въртящият момент 650 Нм. С шест-степенната автоматична скоростна кутия пълноприводният автомобил се ускорява до 100 км/ч за 5.1 секунди. Максималната скорост е 312 км/ч.Цената на кабриолета още не е обявена, но той се чака на пазара във втората половина на тази година.
“Нисан Алтима”
Новото поколение на “Нисан Алтима” също ще бъде видяно за първи път на изложението в Ню Йорк. Автомобилът се сглобява на съвсем новата платформа D, която се характеризира с повишена здравина на купето и ново окачване. “Алтима” ще се предлага в базовата си версия с автоматичната скоростна кутия Xtronic. В списъка на двигателите място намират традиционните 3.5-литров V6 и четири-цилиндровия 2.5-литров мотор. “Алтима” ще започне да се продава от есента на тази година.
“Инфинити” G35
Луксозното подразделение на “Нисан” ще покаже новото поколение на популярния спортен седан G35. Като цяло колата е базирана на концептуалния модел Купе концепт, показан в Детройт. Автомобилът се очаква на пазара в края на 2006 г. във версия седан, а купето ще дебютира през есента на 2007 г.
“Джип Вранглер”
Дългоочакваната четириврата версия на популярния модел “Вранглер” най-после е готова за серийно производство. По отношение на моторите джипът ще разчита на доказалият качествата си 3.8-литров бензинов двигател, а за европейските пазари ще се предлага и 2.8-литров дизел.
“Сатурн Аутлук”
“Сатурн” ще покаже на изложението поредният си всъдеход-кросоувър, изграден на базата на платформата Lambda. На нея вече бяха качени “Буик Енклав” и GMC Acadia. На пазара в САЩ новият “Сатурн” се чака в края на август, като цената му ще е около 30 000 долара.
“Аура” е другата премиера от американската марка. Извървял за година пътя от концептуален автомобил до сериен модел, автомобилът е направен на базата на “Понтиак” G6 (платформата Epsilon). Под предния капак ще се монтира 3.5-литровия V-образен шест-цилиндров мотор с мощност 290 к.с., снабден със системата за изключване на “излишните” цилиндри при спокойно каране.
Концептуалният “Превю” е другата изненада от “Сатурн”. Той ще замени след две години компактният всъдеход “Вю”.
“Хюндай Елантра”
Новото поколение на “Хюндай Елантра” също ще добютира в Ню Йорк. Автомобилът има изцяло обновен дизайн, по-голямо вътрешно пространство и най-високото ниво на сигурност в своя клас.
Това е третата автопремиера на корейския автомобилен гигант от началото на годината, след като през януари в Детройт бе показан новият високопроходим Santa Fe, а месец по-късно в Чикаго дебютира и миниванът Entourage.
Новата “Елантра” се предлага с два бензинови двигателя - 2 литра (143 конски сили) и 1.6 литра (122 конски сили). Дизеловият агрегат е с работен обем 1.6 литра и мощност 115 конски сили. И при трите мотора изборът е между между петстепенна ръчна и четиристепенна автоматична скоростна кутия.
Към височината на автомобила са добавени 5,58 cм, а към ширината 5,08 см. Обемът на багажника вече достига 460 литра. Интериорът предлага елегантни решения, сред които са синьото осветление за четене за пътуващите отзад, металните елементи, специални отделения за документи, карти, вградена кутия за очила и т.н.
За улеснение на шофьора на волана са изнесени бутони за круз контрол и управление на аудио системата, към която могат да бъдат включвани i-pod и други модели MP3 плейъри. Освен на задното стъкло, нагреватели са монтирани и на страничните огледала, които ги предпазват от замръзване.
Три премиери за Acura
С три премиери се отчете луксозното поделение на “Хонда” Acura, на автосалона в Ню Йорк. Компанията представи прототип на нов компактен всъдеход, ново поколение на RD-X и състезателен болид.
Acura MD-X е прототипът, с който фирмата дава заявка за участие в сегмента на компактните всъдеходи. MD-X има подчертано спортен дизайн и предлага 5 пътнически места в купето си. Автомобилът е по-малък от RD-X и ще застане под него в гамата на компанията.
RD-X пък се появи в Ню Йорк напълно обновен. Автомобилът вече има V6 турбодвигател, който му осигурява отлични динамични характеристики, а задвижването на четирите колела става чрез новата система SH-AWD, осигуряваща изключителна стабилност.
“Лексус” 600h
Напълно новия “Лексус” LS 600h е акцентът на щанда на луксозното подразделение на “Тойота”. Това е първият в света автомобил, задвижван от хибриден V8 агрегат. Той събира в едно 5-литров бензинов мотор и два електромотора, като общо те генерират впечатляващите 430 к.с. максимална мощност.
Луксозният седан е екипиран също с нова система за задвижване на четирите колела, както и новата двуетапна електронно контролирана E-CVT трансмисия. Дължината на автомобила е 5030 мм, широчината му е 1875 мм, а височината 1475 мм.
"Тойота" обира точките с концептуалното спортно купе Scion FUSE. Колата е пълна с нови технически решения(вградени в джантите мигачи, два 15 инчови телевизионни екрана), които едва ли ще намерят място в серийния автомобил на базата на прототипа.