Концептът "Aлфа Ромео 8C Спайдър" спечели награда за дизайн

Концептът "Aлфа Ромео 8C Спайдър" спечели награда за дизайн

Съвременният прочит на класическия автомобил от тридесетте години на миналия век "Алфа Ромео" 8C "Спайдър" отнесе конкуренцията на завършилия в края на миналия месец конкурс за дизайн Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Колата, разработена от шефа на дизайнерския екип на "Алфа" Волфганг Егер, взе наградата както на спонсора "БМВ груп" така и на публиката. "Алфа Ромео 8С Спайдър" се задвижва от осем цинидров двигател с работен обем 4.2 литра. Колата е представена през 2005 г. в САЩ, а край езерото Комо беше европейската й премиера. Автомобилът е базиран на концепта "Алфа Ромео" 8C Coupé, представен през 2003 г. Общо дванадесет автомобила се надпреварваха в конкурса за дизайн на Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Всеки от тях беше едно истинско бижу на колела, а разработката им беше направена от икони в жанра като Бертоне, Пининфарина, "Италдизайн", "Загато" и др. Дизайнерското студио "Бертоне" показа кабрио на базата на "Фиат Гранде Пунто". Колата, в която има място за четирима пасажери и малко багаж, впечатли най-вече с оригиналната форма на фаровете. Еласис в сътрудничество с дизайнерското училище на Франко Збаро(Franco Sbarro) заложи на друг класически модел на "Алфа Ромео" - "Дива". В съвременната си версия колата разполага с 6 цилиндров мотор с работен обем 3.2 литра и зашеметяващо спортно излъчване. Джорджето Джуджаро представи пред публиката проекта, с който през миналата година отбеляза петдесет години работа - "Ферари"50GG. Базирано на модела 612 Scaglietti купето е със засилено спортно излъчване, по-просторен интериор и уголемени врати. Юбилеен модел представи и "Пининфарина". На база на класическия спортен автомобил от 60-те години "Мазерати" MC 12, през 2005 г. компанията създаде този прототип по повод 75 годишнината си. Швейцарците от "Ринспийд" показаха край езерото Комо вече представения в Женева модел ZaZen. Както "Дневник" писа, той е създаден на базата на "Порше Карера", но се задвижва от метан, има стъклен покрив, кристали "Сваровски" в стоповете и куп иновации. "Русо Балт" опита да впечатли журито и публиката с модела си "Импрешън", който комбинира дизайна на руски класически автомобил с 12 цилиндров мотор "Мерцедес". "Загато дизайн", както и Джуджаро, заложи на "Ферари". Разработена на базата на модела 575, колата е приближена максимално като излъчване до класическото "Ферари" 250GTZ Berlinetta, появило се на бял свят точно преди половин век. Освен дизайнерски студия в конкурса за дизайн на концептуални автомобили Concorso d’Eleganza Villa d’Este се включиха и утвърдени автомобилни производители. "Астън Мартин Рапид" 2006 беше представен от дизайнерския екип на марката. Колата е разработена на базата на четиривратия модел, обрал овациите на изложението в Детройт. Автомобилът е оборудван с 12 цилиндров двигател с работен обем 6 литра. Публиката видя също "Ситроен" GT Monovolume, "Рено Алтика" и "Фолксваген Екорейсър".