Концептът "Aлфа Ромео 8C Спайдър" спечели награда за дизайн
Съвременният прочит на класическия автомобил от тридесетте години на миналия век "Алфа Ромео" 8C "Спайдър" отнесе конкуренцията на завършилия в края на миналия месец конкурс за дизайн Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Колата, разработена от шефа на дизайнерския екип на "Алфа" Волфганг Егер, взе наградата както на спонсора "БМВ груп" така и на публиката.
"Алфа Ромео 8С Спайдър" се задвижва от осем цинидров двигател с работен обем 4.2 литра. Колата е представена през 2005 г. в САЩ, а край езерото Комо беше европейската й премиера. Автомобилът е базиран на концепта "Алфа Ромео" 8C Coupé, представен през 2003 г.
Общо дванадесет автомобила се надпреварваха в конкурса за дизайн на Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Всеки от тях беше едно истинско бижу на колела, а разработката им беше направена от икони в жанра като Бертоне, Пининфарина, "Италдизайн", "Загато" и др.
Дизайнерското студио "Бертоне" показа кабрио на базата на "Фиат Гранде Пунто". Колата, в която има място за четирима пасажери и малко багаж, впечатли най-вече с оригиналната форма на фаровете.
Еласис в сътрудничество с дизайнерското училище на Франко Збаро(Franco Sbarro) заложи на друг класически модел на "Алфа Ромео" - "Дива". В съвременната си версия колата разполага с 6 цилиндров мотор с работен обем 3.2 литра и зашеметяващо спортно излъчване.
Джорджето Джуджаро представи пред публиката проекта, с който през миналата година отбеляза петдесет години работа - "Ферари"50GG. Базирано на модела 612 Scaglietti купето е със засилено спортно излъчване, по-просторен интериор и уголемени врати.
Юбилеен модел представи и "Пининфарина". На база на класическия спортен автомобил от 60-те години "Мазерати" MC 12, през 2005 г. компанията създаде този прототип по повод 75 годишнината си.
Швейцарците от "Ринспийд" показаха край езерото Комо вече представения в Женева модел ZaZen. Както "Дневник" писа, той е създаден на базата на "Порше Карера", но се задвижва от метан, има стъклен покрив, кристали "Сваровски" в стоповете и куп иновации.
"Русо Балт" опита да впечатли журито и публиката с модела си "Импрешън", който комбинира дизайна на руски класически автомобил с 12 цилиндров мотор "Мерцедес".
"Загато дизайн", както и Джуджаро, заложи на "Ферари". Разработена на базата на модела 575, колата е приближена максимално като излъчване до класическото "Ферари" 250GTZ Berlinetta, появило се на бял свят точно преди половин век.
Освен дизайнерски студия в конкурса за дизайн на концептуални автомобили Concorso d’Eleganza Villa d’Este се включиха и утвърдени автомобилни производители.
"Астън Мартин Рапид" 2006 беше представен от дизайнерския екип на марката. Колата е разработена на базата на четиривратия модел, обрал овациите на изложението в Детройт. Автомобилът е оборудван с 12 цилиндров двигател с работен обем 6 литра.
Публиката видя също "Ситроен" GT Monovolume, "Рено Алтика" и "Фолксваген Екорейсър".