Новият флагман на "Ситроен" дойде у нас
Лукс, високи технологии и пак лукс, така накратко може да се опише новият флагман на "Ситроен", който в сряда вечер имаше своята премиери и в България. Колата, избрана вече от френския президент Жак Ширак за служебен автомобил, дойде в България по-малко от месец след премиерата си във Франция. С6 вече има и първия си български собственик и това е изпълнителен директор на фармацевтична фирма “Зентива” Александър Атанасов.
Изящен и елегантен страничен силует, близък като излъчване до най-расовите лимузини, агресивна предница с "дръпнати очи" и масивна решетка и дошла от бъдещето задна част, това е накратко външното описание на "французина".
В интериора преобладават кожа, дърво и метал, пълно е с електроника, като сред нововъденията заслужават отбелязване извеждането на информация на предното стъкло(скорост, предупреждения, данните от навигационната система), предупреждението с вибриране на седалката при пресичане на осевата линия без мигач и завиващите адаптивни светлини.
С6 е оборудван с активно предно и задно окачване, с 16 степени на регулиране на амортесьорите, което осигурява постоянен просвет независимо от натоварването и променя височината на колата в зависимост от пътните условия и скоростта. Естествено, предлага се и ръчно регулиране на височината и твърдостта, в зависимост от нуждите на шофьора. За стабилността на колата при всички скорости се грижи и активният спойлер, вграден в задния капак.
Новият флагман на "Ситроен" се предлага с два V6 двигателя - бензинов и дизелов. Три-литровият бензин разполага с мощност от 215 к.с при 290 Нм. въртящ момент. Дизеловият агрегат е малко "по- скромен" с табуна си от 208 коня, но пък впечатлява с въртящ момент - цели 440 Нм.
Както подобава на лимузина С6 ще се предлага само с автоматична трансмисия, но "интелигентната" скоростна кутия може да задоволи и най-големия каприз. Тя разполага с четири режима на управление(спортен, стандартен, за сняг и с ръчна смяна на предавките) и се нагажда към стила на каране на шофьора.
В задната част, където предполага се ще се вози шефа, има две самостоятелни кресла, като в най-високите нива техният наклон и височина се регулира с цел постигане на максимален комфорт. В подлакътника между задни седалки има бутон, с който седалката до шофьора може да се премести с метър напред, за осигуряване на допълнително пространство за краката.
Обезопасяването на автомобилите по отношение на возещите се в тях вече не е новина, но "Ситроен" С6 прави крачка напред, като вече "се грижи" и за пешеходците.
В случай, че бъде ударен човек, което се установява от специални датчици, предният капак се повдига, като се отдалечава на 65 мм. от твърдата част на двигателя. Податливата на деформации ламарина поглъща по-голямата част от енергията на удара, а цялата система намалява до минимум риска от удар на пешеходеца в предното стъкло, което най-често е причина за смъртните случаи при подобен тип инциденти.