В "Командър" има място за седмина

В "Командър" има място за седмина

На организиран от "Балкан стар" тест драйв журналисти изпробваха проходимостта на "Джип Командър"
На организиран от "Балкан стар" тест драйв журналисти изпробваха проходимостта на "Джип Командър"
Едва ли ще учудя някого с констатацията, че джип отдавна не е марка, а нарицателно за високопроходим автомобил. В тази връзка най-нормалното нещо беше новият модел на легендарната американска марка да бъде представен у нас с офроуд преход през Родопите. Извън пътя "Джип Командър" се чувстваше като у дома си, но и на магистрала се представи отлично. При автомобилите на марката проходимостта е издигната в култ, а в този модел задвижването на четирите колела се следи от две системи. Quadra-Trac II не позволя приплъзване на гумите, а Quadra-Drive II се грижи за разпределението на въртящия момент към колелото, имащо най-добро сцепление с пътя. Предлаганите серийно бавни скорости допълнително повишават катераческите качества на "Командър". Сигурността на пътниците по всякакъв терен пък се гарантира от електронната стабилизираща програма (ЕSP), системата против преобръщане (ERM), спирачките с ABS и електронно разпределение на спирачното усилие и датчиците, следящи налягане в гумите.
Ако говорим за дизайна, американците не са се поддали на модата за заглаждане на ръбовете и са запазили кубичната форма на купето. Принадлежността на "Командър" към семейството на "Джип" се подчертава също от броните, фаровете и предната решетка. Голямата изненада обаче се крие вътре, където има седем пълноценни места, екстра, предложена за първи път в гамата на американската марка. При това трите реда седалки са разположени амфитеатрално, а возещите се най-отзад разполагат с индивидуални контролери за регулиране на температурата и силата на въздушния поток. При сгъването на креслата от втория и третия ред пък се получава задължителният за съвременните автомобили равен под.
Иначе в интериора властва луксът (дърво, метал, кожа), като дизайнерите са направили приятно съчетаване на модерност и класицизъм. Препратка към първите модели на "Джип", отличаващи се повече с експлоатационни качества, отколкото с лукс, са 16-те болта шестограми по таблото и закрепващите предпазителите на калниците болтове със същата форма.
Докато в САЩ "Командър" се предлага с три бензинови двигателя (3.7-литров V6, 210 к.с., 4.7-литров, V8, 235 к.с., и 5.7-литров, HEMI, V8, 330 к.с.), то за европейския пазар всъдеходът се оборудва с трилитров дизелов агрегат. Взетият назаем от братовчеда "Мерцедес" ML мотор разполага с мощност от 218 к.с. и въртящ момент от 510 Нм в диапазона 1600 - 2800 оборота.
Цените на "Командър" у нас започват от 103 000 лева с ДДС, а как се представи автомобилът на тест драйва можете да прочете в рубрика "Скорост" на dnevnik.bg