В "Командър" има място за седмина

Едва ли ще учудя някого с констатацията, че джип отдавна не е марка, а нарицателно за високопроходим автомобил. В тази връзка най-нормалното нещо беше новият модел на легендарната американска марка да бъде представен у нас с офроуд преход през Родопите. Извън пътя "Джип Командър" се чувстваше като у дома си, но и на магистрала се представи отлично. При автомобилите на марката проходимостта е издигната в култ, а в този модел задвижването на четирите колела се следи от две системи. Quadra-Trac II не позволя приплъзване на гумите, а Quadra-Drive II се грижи за разпределението на въртящия момент към колелото, имащо най-добро сцепление с пътя. Предлаганите серийно бавни скорости допълнително повишават катераческите качества на "Командър". Сигурността на пътниците по всякакъв терен пък се гарантира от електронната стабилизираща програма (ЕSP), системата против преобръщане (ERM), спирачките с ABS и електронно разпределение на спирачното усилие и датчиците, следящи налягане в гумите.
Ако говорим за дизайна, американците не са се поддали на модата за заглаждане на ръбовете и са запазили кубичната форма на купето. Принадлежността на "Командър" към семейството на "Джип" се подчертава също от броните, фаровете и предната решетка. Голямата изненада обаче се крие вътре, където има седем пълноценни места, екстра, предложена за първи път в гамата на американската марка. При това трите реда седалки са разположени амфитеатрално, а возещите се най-отзад разполагат с индивидуални контролери за регулиране на температурата и силата на въздушния поток. При сгъването на креслата от втория и третия ред пък се получава задължителният за съвременните автомобили равен под.
Иначе в интериора властва луксът (дърво, метал, кожа), като дизайнерите са направили приятно съчетаване на модерност и класицизъм. Препратка към първите модели на "Джип", отличаващи се повече с експлоатационни качества, отколкото с лукс, са 16-те болта шестограми по таблото и закрепващите предпазителите на калниците болтове със същата форма.
Докато в САЩ "Командър" се предлага с три бензинови двигателя (3.7-литров V6, 210 к.с., 4.7-литров, V8, 235 к.с., и 5.7-литров, HEMI, V8, 330 к.с.), то за европейския пазар всъдеходът се оборудва с трилитров дизелов агрегат. Взетият назаем от братовчеда "Мерцедес" ML мотор разполага с мощност от 218 к.с. и въртящ момент от 510 Нм в диапазона 1600 - 2800 оборота.
Цените на "Командър" у нас започват от 103 000 лева с ДДС, а как се представи автомобилът на тест драйва можете да прочете в рубрика "Скорост" на dnevnik.bg