RK Coupe - по-доброто "Порше Кайман"
Когато става дума за тунинг на "Порше", специализираните компании обикновенo "пипат" внимателно. Германците от "Руф" и италианските дизайнери от "Студиоторино" обаче са решили да преобразят почти изцяло един "Кайман", като в крайна сметка сменят дори и името. Така се ражда RK Coupé.
Расовият уникален спортен автомобил е с дължина 4329 мм.(с 12 мм. по-къс от "Кайман") и има просвет от едва 12.5 см. Благодарение на използването при изработката на купето на композитни материали теглото е намалено до 1365 кг.
Дизайнерът на проекта Алфредо Стола се е развихрил здраво при оформянето на задната част на колата, която изобщо не прилича на първообраза - задният капак липсва, а стъклото е поставено непосредствено зад седалките. Традиционните стоповете също са махнати и са поставени нови светлини.
Основният акцент на предния капак е алуминиевата капачка на резервоара, а що се отнася до двигателя, тук думата са имали германците от "Руф". Те са взели за основа шест-цилиндровия, 3.4 литров мотор на "Порше Кайман", като са подменили системата за подаване на гориво, охладителите на въздуха, изпускателните клапани, турбокомпресорите и дори катализатора. В резултат RK Coupe разполага с агрегат с мощност 440 к.с. (при 295 к.с. в серийния автомобил) при 7000 об/мин, а максималният въртящ момент е 470 Нм при 5500 об/мин.
С този мотор автомобилът се ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди (5.1 при оригинала), а след още девет стрелката на скоростомера сочи отметката 200 км/ч. Максималната скорост пък е впечатляващите 304 км/ч, докато серийния "Кайман" стига "само" до 275 км/ч.
Към момента плановете са от RK Coupe да бъдат произведени само 49 автомобила, като цената на
всеки от тях ще е минимум 220 400 евро, без данъци, такси и акциз.