"Джип" стана на 65

"Джип" стана на 65

С 65-годишна история зад гърба си, марката "Джип" през годините се налага като синоним за високопроходим автомобил в много езици, включително и българския. Началото е поставено на 23 юли 1941 г., когато компанията Уилис-Овърленд(Willys-Overland) печели търг на американската армия за доставка на универсален автомобил за нейните нужди.
Моделът Willys MB е избран сред предложенията на конкурентите "Форд" и "Бентъм"(Bantam) най-вече
заради ниската си цена - 738 долара и 74 цента. Различни са версиите за раждането на името "Джип", но
според най-достоверната от тях, то се появява в резултат на съкръщението GP (Genera Purpose или
"обща употреба"). С тази абревиатура високопроходимите машини били записвани в документите на интендантските служби.
Самите джипове пък намират най-различно приложение - за евакуация на ранените, като платформа за
картечници, като разузнавателни автомобили, за превоз на офицери, прокарване на линии за свръзка, дори като таксита. В крайна сметка през военните години са произведени над 600 000 броя от модела Уилис МВ.
Запазената марка "Джип" пък се появява през 1950 г. Преди това, веднага след войната, на пазара излиза и първата цивилна версия на военната машина, която носи означението CJ-1(Civilian Jeep).
През годините моделната гама се разширява, като на базата на военната машина се появяват пикапи, баничарки, лимузини, семейни комбита и т.н. В крайна сметка "Джип" поставя началото на класа SUV(Sport Utility Vechicle), в който свои предложения вече имат почти всички автомобилопроизводители. Към днешна дата марката се продава в 120 страни, а от различните модели са произведени повече от 9 млн. броя.