Близо половин милион лева е цената на най-скъпия купе-кабриолет у нас

Купе-кабриолетът определено може да се определи като един от елементите на новата вълна в автомобилостроенето. Въпреки че първите опити да се направи кола с твърд покрив, който лесно може да се сваля, датират още отпреди Втората световна война и 50-те години на миналия век, истинският си ренесанс идеята търпи от 2001 г. насам.
Първият масов автомобил по формулата СС (купе-кабриолет) става "Пежо" 206, лансиран преди пет години. Следващият мъник, който се опитва да намери клиенти, става "Дайхацу Корен", но япончето е далеч от успеха на французите. Постепенно отворената ниша се запълва и от други фирми, като само през тази година на пазара се появиха шест нови модела - "Волво" С70, "Опел Астра Туин топ", "Фолксваген Еос", "Мицубиши Колт" CZC, "Форд Фокус" СС и "Понтиак" G6.
Въпреки че в България годишно се продават не повече от двадесет купе-кабриолета, то лансирането им до голяма степен е имиджов ход за всяка от марките. В резултат у нас присъстват почти всички предлагани в Европа модели. Освен представеният във вторник "Фолксваген Еос" тази година премиери имаха "Волво" С 70 през май и "Опел Астра Туин топ" в края на август. В техният клас попадат също обновеният "Меган" СС и "Пежо" 307 СС. Точно тези четири модела се е явяват и основните конкуренти на най-новия играч на пазара.
Силна конкуренцията има и при компактните купе-кабриолети, където лидер по продажби е "Пежо" 206 СС. Другите интересни предложения тук са "Нисан Микра" СС и "Опел Тигра Туин топ".
Ако говорим за най-скъпия модел с твърд сгъваем покрив, предлаган на българския пазар, то това безспорно е "Мерцедес" SL, цените на който тръгват от 176 638 лв. с ДДС, за да стигнат до 456 468 лв. за версията 65 AMG, оборудвана с V12 мотор с мощност 612 к.с.