Погледите се насочват към Париж
Световна столица на любовта... към автомобилите! Така може да бъде прекръстен Париж за периода от 30 септември до 15 октомври, когато в града ще се проведе поредното издание на един от най-големите автосалони в света. В осемте зали на "Париж експо" във Версай най-новите си модели ще покажат всички известни световни автомобилни производители, тунинг компании и куп фирми, свързани по някакъв начин с колите. Само световните премиери в Париж ще са над 60, а броят на експонатите не е известен до последния момент.
Мускулестият спортист на "Алфа Ромео"
На изложението в Париж "Алфа Ромео" ще привлече почитателите на колите със спортно излъчване със страхотното купе 8C Competizione. Автомобилът е съвместна разработка на "Алфа Ромео" и "Мазерати" и предлага агресивна спортна външност и отлични динамични качества. Купето на колата е изработено от карбонови влакна, а шасито е стоманено. "Алфа Ромео"8C Competizione се задвижва от напълно новия V-образен осемцилиндров двигател с работен обем 4691 кубика, разработка на "Мазерати". Агрегатът разполага с максимална мощност от 450 к.с. при 7000 оборота, а максималният въртящ момент достига 470 Нм. Скоростната кутия е 6-степенна автоматична с възможност за ръчна смяна от волана.
Рекордьорът на "Ауди"
В цяла Европа търсенето на хечбеците със спортен нрав се засилва и "Ауди" не закъсня с лансирането на своето предложение в сегмента. В Париж може да се види "Ауди" S3, което разполага с двигател с мощност 265 к.с. С този агрегат колата се окичи с титлата най-бързо ускоряващ се немски хечбек, като отне палмата на първенството от БМВ 130i. "Ауди" S3 достига от 0 до 100 км/ч за 5.7 секунди, което е с 0.4 сек. по-добро постижение от баварския конкурент.
Като автомобил, дошъл направо от пистата, пък изглежда другият премиерен модел на "Ауди" - R8. Колата е малко променена версия на концептуалната разработка LeMans Quattro, която беше показана през 2003 г. R8 се прави на модернизирана платформа на "Ламборгини Галардо", оборудва се с V8 двигател с мощност 420 к.с., а задвижването е куатро. Предвижда се по-късно да бъде представена още по-мощна версия с V10 двигател с мощност 500 к.с., както и вариант кабриолет.
БМВ показва обновения X3
БМВ избра точно Париж, за да покаже обновената версия на популярния си компактен всъдеход X3. Промените отвън са козметични и засягат основно светлините, броните и оцветяването, а във вътрешността правят впечатление по-качествените материали, преработените волан, табло, централна конзола и седалки. Основната новост обаче се крие под предния капак, където вече може да се монтира трилитровият дизел с мощност 286 к.с., познат от модела 535d. Нова е и шестстепенната автоматична скоростна кутия.
Другият интересен експонат на щанда на БМВ е и купето на базата на трета серия. Освен с елегантния силует автомобилът ще се запомни и като първата баварка, в която се монтира трилитров шестцилиндров двигател с директно впръскване на горивото и два турбокомпресора. Колата ще е достъпна с общо три шестцилиндрови бензинови мотора и един дизел, като най-мощната модификация 335 Ti ще разполага с 306 к.с.
"Пикасо" на "Ситроен" събира седмина
"Ситроен" избра домашното изложение в Париж, за да покаже пред широката публика новото поколение на минивана си "Пикасо", създадено на базата на модела С4. Любопитно е, че седемместният миниван няма да замени сегашния петместен модел със същото име (на платформата на "Ксара"), а двете версии ще се произвеждат едновременно. С дължината си от близо пет метра, широчина от 1.83 м и височина 1.66 м новият "Пикасо" има амбицията да предлага най-голямото вътрешно пространство в класа си, а производителят твърди, че моделът дава най-обширния в сегмента багажен обем - 576 литра при два реда седалки и 1951 литра, ако се ползват само предните кресла. По отношение на задвижването от "Ситроен" са заложили на доказали качествата си двигатели. Бензиновият мотор е двулитров със 143 конски сили, а двете дизелови предложения са съответно 1.6 HDI (110 к.с) и 2.0 HDI (138 к.с.). Скоростните кутии са шестстепенна механична и шестстепенна автоматична.
"Дачия Логан" вече и като комби
Комби версията на "Дачия Логан" ще има едновременна световна премиера в Париж и Пловдив. Автомобилът ще се лансира първо на пазарите в България и Румъния, като у нас продажбите започват от 20 октомври. Колата ще се предлага във версии с пет и седем места, което ще позволи ползване на данъчен кредит у нас за модела с повече седалки. С "Логан комби" към вече известните качества на модела здравина, модерност, надеждност и отлично съотношение цена/качество се добавят още повече модуларност и по-обширно вътрешно пространство. На първо време "Логан комби" ще се лансира с познатата гама двигатели на "Рено" - бензинови 1.4 (75 к.с.) и 1.6 (90 к.с.), и дизеловият 1.5-литров с мощност 65 коня.
Отмъстителят на "Додж"
След "Калибър", "Вайпър" и "Нитро" "Додж" представя в Париж четвъртия си основно насочен към Европа модел "Авенджър" (Avenger - отмъстител). Седанът, изграден на платформата на "Крайслер Себринг", има агресивно излъчване и ползва двигателите от проекта World Engine, в който водеща роля има "Хюндай". Четирицилиндровите бензинови мотори са двулитров (152 к.с.) и 2.4 литра (173 к.с.), а шестцилиндровите V-образни агрегати са с мощности 190 и 235 коня. По-късно колата ще се предлага и с дизелов мотор, който ще бъде взет назаем от "Фолксваген".
"Фиат" пак ще прави "Браво"
След пауза от пет години "Фиат" връща в моделната си гама името "Браво". Новият автомобил, който ще замени "Стило", прилича на "Гранде Пунто", но има още по-спортно излъчване. Моделът ще се предлага на пазара във вариантите с 3 и 5 врати, но с едно име. Както е известно, до 2001 г. "Фиат" произвеждаше "Браво", като под това име беше тривратата версия на колата, а "Брава" - петвратата. Засега това е всичко, което се знае за автомобила.
На щанда на "Фиат" ще могат да се видят също "Крома" 2007 с 2.4-литров Multijet дизелов двигател с максимална мощност от 200 конски сили и новото моделно поколение на мъника "Панда". Освен обновена външност и салон колата ще може да се похвали и със спортната версия "Панда" 100 HP. Както подсказва името, мъникът е оборудван с 1.4-литров, шестнадесетклапанов двигател, който е в състояние да развие максимална мощност от 100 конски сили. Максималната скорост на дивата панда е 185 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 9.5 секунди.
"Форд" залага на "Мондео"
Новото поколение на "Мондео" ще е акцентът на щанда на "Форд" в Париж. Третата генерация на модела вероятно ще прилича много на концепта Йосис (Iosis). Следвайки актуалната тенденция в автомобилостроенето, колата ще порасне във всички направления в сравнение с предшественика си. Гамата двигатели ще е богата от 1.8-литрови бензинови мотори, през шестцилиндрови агрегати до няколко дизелови версии.
Всъдеход и бегачка от "Хонда"
Акцентите на щанда на "Хонда" ще са два - новото поколение на CR-V и спортната версия на "Сивик" - Type-R. С всъдехода си CR-V японците събират в една кола многото предимства на високопроходимия автомобил SUV (Sport Utility Vehicle) с удобствата на компактните градски модели. "Хонда" CR-V има спортно излъчване, още в базовото си ниво е богато оборудвана, а чрез опциите може да се превърне в доста луксозен всъдеход. Моделът ще се предлага и с изцяло нов двулитров бензинов двигател с мощност 150 к.с. и познатия 2-2-литров i-CTDi дизел (140 к.с.).
Суперспортният "Сивик" Type R е базиран на показаната в Женева концептуална разработка. Автомобилът има страхотно излъчване, а под предния капак се крие двулитров DOHC i-VTEC двигател с максимална мощност от 200 конски сили. Новата японска бегачка се ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.6 сек., а максималната скорост е 235 км/ч.
В Париж "Хонда" ще демонстрира и моделното поколение 2007 на многофункционалния шестместен модел FR-V. Миниванът вече ще се предлага с два вместо с три мотора, като нов е 1.8-литровия SOHC i-VTEC бензинов двигател с мощност 140 коня. Другото предложение е вече споменатият 2-2-литров i-CTDi дизел(140 к.с.).
Представяне на останалите премиери следващия понеделник!
От 26 септември очаквайте ежедевни новини от пратеника на Dnevnik.bg на парижкия автосалон!