Изложението в Париж отвори врати за автоманиаците
Готовите за производство модели, всички предлагани на пазара автомобили от основните компании и най-новите концептуални разработки на фирмите могат да бъдат видени от днес до 15 октомври в Париж. Най-голямото автомобилно изложение в Европа до момента отвори врати точно в 11 часа българско време, като на него има над 60 световни премиери.
Цената на входния билет за изложението е 12 евро. За групови посещения от петнадесет и повече души се плаща 10 евро, а децата, на възраст под 10 години, влизат безплатно. Работното време на автосалона е от 10 до 20 часа в събота, неделя и понеделник, а през останалото време вратите ще бъдат заключвани в 22 часа.
До момента автомобилният салон в Париж счупи досегашният рекорд по ангажирани площи, като тази година щандовете заемат 63 000 кв.м. в осем зали. Организаторите очакват да бъде подобрен и рекорда по посещаемост, като прогнозите са за над 1.5 млн. гости.
Общият брой на изложените марки на изложението е 374 от 26 страни. Най-много представители има Франция – 233. Щандовете на френските марки са и сред най-големите, като особено впечатление правят тези на "Рено", "Пежо" и "Ситроен". Марката с ромбчето залага на успехите във Формула 1, като могат да бъдат видени болида на Фернандо Алонсо, още няколко чисто спортни автомобили, участващи в различни състезания и новото "Клио Спорт". Иначе трите основни акцента при "Рено" са концепта "Туинго", който почти е готов за производство, и прототипите на компактен SUV "Колеос" и кабриолет "Непта".
"Пежо" пък залага на екологичността като са показани хибридни разработки, двигатели работещи на етанол и последното поколение филтри за твърди частици за дизеловите мотори. Погледите привлича концептуалната разработка 908 RC, прототип на бъдещия състезателен автомобил на французите, който ще участва в 24-те часа на "Льо Ман". По подобие на болида на "Ауди", който спечели надпреварата тази година, автомобилът е с дизелов двигател, като в случая той е с мощност 700 к.с.
При "Ситроен" акцентът е насочен към новия мини ван "Пикасо", който вече е на базата на С4. Любопитна подробност е, че предшественика "Ксара Пикосо", също ще продължи да се произвежда, паралелно с новия модел. Другият любопитен модел на "Ситроен" е концепта "С-Метис".
САЩ заемат втората позиция като представени марки – 26, изложителите от Япония са с един по-малко, а тези от Германия са 21. Щандовете на германските компании обаче също са сред най-големите по площ. "Ауди" и "Фолксваген" акцентират на техническите иновации на техните автомобили, като по щандовете им могат да се видят действащи макети на нови двигатели, скоростни кутии, системи за задвижване, спирчни дискове и т.н. При "Ауди" най-много зяпачи привлича спортният модел R8, а при "Фолксваген" концепта "Ирок"(бъдещото "Сироко") и премиерата "КросГолф".
Голямо оживление се забелязваше и на щанда на "Нисан", където е изложена световната премиера "Нисан Кашкай".
Другите интересни премиери на салона са "Алфа Ромео" 8 С "Компетиционе", новите поколения на "Форд Мондео" и "Ланчия Делта", "Волво" С30, "Дачия Логан" комби, "Мазда" СХ 7, концепта "Шкода Джойстър" и др. Въпреки изтичането на доста информация за премиерите много време преди самото изложение, изненади не липсваха. По реда на представянето на моделите "бомбата хвърлиха" "Форд" с високопроходимия "ЙосисХ"(IosisХ), "Рено" с вече споменатият SUV "Колеос"(Коleos) и "Тойота" с наследника на "Корола" - "Аурис"(Auris).
Разбира се интересни неща има почти по-всички щандове, но поне на мен тези ми направиха най-голямо впечатление. От големите производители най-зле се представи "Лада", като на заетите от руската фирма площи, не може да се види нищо ново и интересно за местната публика.
В сравнение с последното изложение в Париж през 2004 г,(салона във френската столица е през година, като се редува с този във Франкфурт) новите марки са "Дачия", Додж" и китайските "Лендуинд", "Греат Уол" и др.
Освен с автомобилите и аранжировката на щандовете,, компаниите привличат клиенти с още много способи. Най-старият от тях, разбира се е, около колите да се въртят красиви момичета. На Парижкия автосалон те са в изобилие, като производители и вносители са ангажирали вероятно всички свободни манекенки от многото модни агенции във френската столица. Най-много красиви дами на едно място определено има на щанда на "Алфа Ромео", като злите езици твърдят, че те, както и колите, са внос от Италия. На щанда на швейцарският производител "Зест" пък периодично се появяват момичета облечени само... с боички, по подобие на бодиарт рисунките на българина Иван Яхнаджиев.
Сред другите интересни атракции са тренажорите, имитиращи състезание във "Формула" 1 ("Тойота") и състезателните серии за турстически автомобили ("Фолксваген"). Разбира се, на щандовете не липсват подаръци, безплатни напитки и мезета и богато количество рекламни материали за показваните автомобили. Компаниите предлагат и възможност за тест-драйв, като за целта има оф-роуд и нормален полигон.
Към големите атракции на тазгодишното изложение в Париж се числи и разположената в зала 8 експозиция на ретро автомобили, като своите колекции показват най-големите специализирани музеи във Франция. Сред експонатите могат да се видят първият електрически автомобил, достигнал границата от 100 км/ч, първия влекач(масово производство), първото купе-кабриолет и т.н.
Търсете новини от изложението в Париж и подробности за ретро изложението на www.dnevnik.bg/skorost.