Концептите поднесоха изненадите в Париж
Въпреки сериозното изтичане на информация към медиите от месеци изненади на изложението в Париж не липсваха. Те дойдоха основно от концептуалните разработки на компаниите
Първи бомбата хвърлиха от "Форд"
Заради реда на представянията при откриването на салона първата сензация поднесоха от "Форд" с техния прототип "ЙосисХ" (IosisХ). Както си личи и по името, разработката е на базата на представения във Франкфурт миналата есен концепт "Йосис". "ЙосисХ" е кросоувър с големината на кола от масовия среден клас, има пет врати, мускулеста осанка и най-съвременни технически решения както отвън, така и отвътре. Интериорът е подчертано спортен, а акцентът е централната конзола, оформена като в кокпита на хеликоптер. Стъкленият покрив вече не учудва никого, но от "Форд" експериментират и с прозрачен... под. На този етап няма никаква информация за останалите технически характеристики на автомобила, двигатели, скоростни кутии и т.н.
И "Рено" влиза в SUV сегмента
Отличните продажби на компактните SUV автомобили накараха и "Рено" да пусне свой представител в него. Както и при "Форд", и тук футуристичността е заложена още във външността чрез оформлението на предните и задните светлини (с LED диоди естествено), формата на огледалата и "стойката" на автомобила. За разлика от "ЙосисХ" основните характеристики на SUV-а на "Рено" вече са ясни - дължина 4520 мм, височина 1700 мм и ширина от 1890 мм. Засега за задвижването на "Колеос" е предназначен само един двигател - двулитров турбодизел с мощност 180 к.с. Прототипът е оборудван с шестстепенна механична скоростна кутия. Задвижването е на четирите колела, като електронният контрол насочва между 100 и 0% от въртящия момент между предния и задния мост.
"Туинго" - време е за купон
Новото поколение на "Рено Туинго" беше една от най-чаканите премиери на автосалона, но за съжаление към момента автомобилът е концептуална разработка (тоест до стигането до серийното производство много елементи могат да бъдат променени). Спортно и хай-тек излъчване и насоченост към предимно младежката аудитория, така може да се опише накратко новото "Туинго". Двувратият автомобил е с дължина едва 3.6 метра, ширина 1.7 метра, а височината е 1.4 м, но предлага комфортно пътуване за четирима души с малко багаж. Спортното излъчване идва от цялата форма на купето, като то се подсилва от алуминиевите изпускателни тръби, вградения в задната врата спойлер и формата на светлините.
Според плановете към момента новото "Туинго" ще се предлага само с един двигател - 1.2 литров бензинов турбомотор с мощност 100 к.с. и въртящ момент от 145 Nm. Интериорът също е подчертано спортен. В централната конзола има USB порт, в който могат да се включат МР3 плеър или мобилен телефон. Прототипът предлага Bluetooth оборудване и достъп до интернет. На младежите със сигурност ще се понрави и вграждането на задните колони в капака на багажника, така при отварянето му се получава отлично озвучаване на открити пространства.
Като цяло на щанда на "Рено" концептите бяха най-много, като освен "Колеос" и "Туинго" тук бяха също кабриолетът "Непта" (представен в "Дневник" на 14 септември) и вече показания в Женева прототип "Алтика".
"Пежо" кръстоса лимузина и болид
И докато събирането в едно на компактен автомобил и всъдеход вече не учудва никого, от "Пежо" изненадват с "ашладисването" на болид от "24-те часа на Льо Ман" и... лимузина. Моделът 908 RC хваща окото с невероятно агресивния си дизайн и в случая има хармония между форма и съдържание. Автомобилът е оборудван с дванадесетцилиндров HDi дизелов двигател с мощност 700 к.с. и максимален въртящ момент от 1200 Нм. На какво е способен агрегатът засега французите крият, но пък са категорични, че луксът в четиривратия седан е на нивото на най-добрите образци в класа на лимузините.
Футуристичният хибрид на "Ситроен"
Футуристичен хибрид, задвижван от дизелов двигател и два електромотора, показва "Ситроен" на парижкото изложение. В концепта с името C-Metisse трябва да се търсят бъдещите черти на следващото поколение автомобили С4 и С5. Колата е от клас GT (Grand Tourer) с четири места, като четирите врати се отварят нагоре в различна посока една на друга. Купето е от карбон, а според редица експерти дългият 4740 мм и висок само 1240 мм автомобил е най-стилният проект, създаван някога от "Ситроен".
Напълно в унисон с извънземния дизайн е и революционното задвижване. Основният агрегат е трилитров дизелов HDi мотор с мощност 208 к.с., който предава мощта си на предния мост. Двата електромотора с мощност по 15 кВт всеки дават максимален въртящ момент от 400 Нм и задвижват колелата на задния мост. Скоростната кутия е шестстепенна, автоматична. Според производителя автомобилът може да се ускори от място до 100 км/ч за 6.2 сек, а максималната скорост е 250 км/ч. Въпреки отличните динамични качества на колата консумацията на гориво в смесен цикъл би трябвало да е 6.5 на сто.
Наследникът на "Корола" идва
За разлика от "Рено" и "Форд" изненадата на "Тойота" - "Аурис", не попада в SUV сегмента, а идва като наследник на представителя на японците в масовия среден клас - "Корола". Основната цел на дизайнерите при създаването на модела е била осигуряването на максимално вътрешно пространство. Във външния вид се забелязват характерни за визията на новия "Авенсис" елементи основно в оформлението на радиаторната решетка, бронята и джантите. Задницата пък показва ярко родството с "Корола", като същевременно придава на колата индивидуалност. При интериора може да се отбележи, че оформлението на приборното табло при "Аурис" няма аналог в гамата на "Тойота" със своята футуристичност и атрактивност.
Километражът и оборотомерът имитират стрелките на аналоговите прибори, а във вътрешността на кръглите циферблати са дигиталните показания на бордовия компютър за количеството гориво и температурата на двигателя. Що се отнася до техническите характеристики, засега се знаят само размерите на "Тойота Аурис" - дължина 4226 мм, ширина 1762 мм и височина 1530 мм.
Агресивният мъник на "Сузуки"
Мъникът "Сплаш" на "Сузуки" е друга от впечатляващите концептуални разработки на изложението в Париж. Изграденият на платформа на "Суифт" модел е дълъг 3780 мм, 1780 мм широк и 1650 мм висок. Междуосието е 2360 мм. При тези размери в колата могат с известни компромиси да пътуват петима души. Въпреки че е малък, "Сплаш" излъчва мощ с масивната си предна решетка и огромни въздухозаборници. Фаровете са издължени с вградени мигачи, като всички традиционни лампи са заменени с LED светлини. На мястото на огледалата за обратно виждане пък са поставени камери. Задната част на колата е доста по-дружелюбна, с обла форма и огромни светлини, започващи от покрива и покриващи целите задни колони. В интериора впечатлява липсата на скоростен лост, като изборът на режима на работа на автоматичната скоростна кутия става с "търкулване" на разположена на средната конзола топка. Задвижването на автомобила е поверено на нов 1.2-литров, 16-клапанов двигател с все още необявена мощност. Предаването е предно.
"Хюндай" се цели в Европа
Представеният от "Хюндай" прототип на бъдещ автомобил в средния клас със сложното за произнасяне име Arnejs със сигурност ще притесни сериозно конкуренцията, тъй като до момента точно дизайнът беше ахилесовата пета на корейците в сегмента. Базираният на компактния кросоувър Genus автомобил обаче има всички шансове да привлече интереса на купувачите по света. Кореецът беше представен с двулитров дизелов агрегат с мощност 170 к.с., ясен знак, че Arnejs или както там ще се казва серийният модел, е насочен към европейския пазар. Плановете на "Хюндай" са през първата година на Стария континент да бъдат продадени поне 150 000 автомобила, като в това число влизат и версиите купе-кабриолет и комби. За момента петвратият хечбек е с елегантна и спортна предница, мускулеста задница, стъклена средна част на покрива, а интериорът е изчистен, функционален и футуристичен. Колата излъчва динамика със силуета на купето и формата на задните врати, а алуминиевите 19-инчови джанти и нископрофилните гуми 245/35 R 19 засилват усещането за мощ.
"Джойстър" привлича зяпачи на щанда на "Шкода"
Впечатляващата концептуална разработка "Джойстър" (Joyster) привлича най-много зяпачи на щанда на "Шкода". Компактният триврат автомобил има подчертано спортно и младежко излъчване. Колата ще се предлага с набор от различни тапицерии, които лесно могат да бъдат сменяни, а в купето има много ниши и дори поставка за лаптоп. За момента повече подробности за прототипа не са известни.
На щанда на "Фолксваген" звездата е "Ирок", на базата на който скоро ще се появи новото поколение на спортния модел "Сироко" - автомобилът беше представен в "Дневник" на 16 август.