"Вентури" залага на екоавтомобилите

"Вентури" залага на екоавтомобилите

Едни от най-интересните експонати на автомобилното изложение в Париж могат да се видят на щанда на "Вентури". Френската компания представя най-новите си разработки, задвижвани от ток, слънчева енергия и дори вятър
Хибридът "Астролаб" 
Електро-соларният двуместен хибрид "Астролаб" разчита на електроенергия, получена от слънцето и от електрическата мрежа. Автомобилът е с дължина 3.8 м, висок 1.2 м. и широк 1.84 м, а 3.6 квадратни метра от площта му е заета от слънчеви панели. Голямото предимство на колата е, че се зарежда с енергия и докато се движи, и при спиране. Зареждането на акумулаторите е възможно и от електрическата мрежа.
С цел ниско тегло и здравина в "Астролаб" са използвани технологии от "Формула 1", като купето е от въглеродни влакна, а шасито от карбон и алуминии. В резултат колата тежи едва 280 кг. Двигателят е с мощност 22 к.с., максималната скорост е 120 км/ч, а автономността на движение е 110 км.
"Астролаб" е първия слънчев автомобил, който се продава свободно, а цената му е 92 000 евро без данъците и таксите. Първите доставки ще са факт през януари 2008 година.
Да уловиш вятъра
"Еклектик" хваща окото с извънземния си дружелюбен дизайн, изчистен интериор и намиращото се в средата място на шофьора. Иновативният автомобил се задвижва от електродвигател, като енергията за него може да се вземе от ел.мрежата, слънцето и .. вятъра, чрез специална турбина. Предназначен за употреба в градски условия, "Еклектик" може да измине 50 км. без зареждане, а максималната скорост е електронно ограничена на 50 kм/ч.
За пълното зареждане на батериите от ел. мрежата са нужни пет часа, а в слънчев ден само с енергията на соларните клетки могат да бъдат изминати 7 км. Като опция с "Еклектик" може да се поръча и вятърна турбина, която зарежда батериите, както в движение, така и докато автомобилът е паркиран. Според производителя във ветровити райони, само с натрупаната от турбината енергия, могат да се изминат 15 км.
От "Еклектик" вече са произведели 20 броя, а до юни ще бъдат направени още 200 автомобила. Цената е 24 000 евро без данъците и таксите. При повишаване на броя на произведените коли към 2009 г. се очаква "Еклектик" да струва вече 15 00 евро.
Просто "Фетиш"
Ако има модел, който в най-пълна степен показва потенциала на "Вентури" в производството на електроавтомобили, то това със сигурност е "Фетиш". Показана за първи път на изложението в Париж пред две години, колата напрактика обяви създаването на нов сегмент – този на спортните електромобили.
Днес "Фетиш" вече е готов за серийно производство, като може да бъде и ваш срещу близо 300 000 евро без данъците и таксите. Независимо от тази стряскаща цена, ако не сте сред 25-те ексклузивни купувачи от цял свят(живеещи в Монако, Токио, Дубай, Ню Йорк, Лондон, Париж и други емблематични градове), които вече са заявили и платили автомобила, ще ви се наложи доста да почакате.
Ако се чудите какво получавате за тези пари ето и отговора – електромобил с футуристична външност и качества на расова спортна кола. Купето и шасито естествено са от въглеродни влакна, като колата има и две деформационни зони от алуминий, които поемат кинетичната енергия, отделяща се при удар и запазват "сърцевината", където е водача.
Двигателят разполага с мощност от 245 конски сили и въртящ момент от 220 Нм. Благодарение на ниското тегло на "Фетиш" (980 кг.) ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва пет секунди, максималната скорост обаче не е особено впечатляваща – едва 165 км/ч. Дори при високи скорости автомобилът има запаз от ход от 250 км., а пълното зареждане на акумулаторите става за три часа. Производителят е направил и разчети, че ако "пълните" батериите нощем, това ще ви струва 1.83 евро, а денем 3 евро.
Евтините експлоатационни разходи едва ли са от особено значение за купувачите на "Фетиш". Далеч по важна за тях със сигурност е уникалната способност на автомобила да общува със собственика си, не зависимо къде се намира той, като за целта се използват възможностите за WiFi интернет връзката.