Китайската инвазия II
Най-голямата частна китайска компания за производство на автомобили "Греат Уол"(Great Wall) също се представи подобаващо на приключилото изложение в Париж. На щанда на фирмата можеха да се видят два от моделите – всъдеходът "Хувър" и пикапът "Уингъл".
Първият модел се отличава с атрактивен дизайн, в който са вкарани добре познати елементи от различни модели на световни производители, богато серийно оборудване и луксозен интериор. За задвижването на "Хувър" се използват леко преработени стари разработки на "Мицубиши", като бензиновия мотор 4G64 и дизеловия GW2.8TC агрегат, които отговарят на еконормите Евро III. При това положение китайският всъдеход няма да може да се продава в страните от ЕС от началото на следващата година, когато за първоначална регистрация ще се допускат само коли отговарящи на Евро IV.
Използваните в "Хувър" системи за безопасност са на реномирани производители, като двете серийни въздушни възглавници са разработка на "Сименс", а антиблокиращата система на спирачките(ABS) и електронният разпределител на спирачното усилисе(EBD) са на "Бош". Китайският всъдеход предлага задвижване само на задния мост или на четирите колела, като превключването става с лост.
В интериора определено луксът е на почит, като седалките са облечени в светла кожа, предните кресла се регулират изцяло електрически, а облегалките на задните имат три положения. "Хувър" серийно се предлага с ел.пакет и климатроник.
Любопитна подробност е, че на базата на всъдехода "Хувър", "Греат Уол" прави и лимузина с дължина 6.7 метра, която не беше показана на салона в Париж, но може да се види на сайта на компанията. Колата може да събере до 10 души, като предлага типичен за американските лимузини комфорт – кожен диван, мини бар, телевизионни екрани, първокачествена Hi-Fi система и т.н.
Пикапът на "Греат Уол" "Уингъл" също хваща окото, макар че при поглед от страни лесно може да бъде сбъркан с "Мицубиши" L200. Предницата има доста агресивно излъчване, предавано от масивна радиаторна решетка и въздухозаборниците в предната броня. И тук, както и при "Хувър", от японската марка е взет мотора(в случая дизеловия GW2.8 TC). Задвижването може да е по формулата 4Х2 или 4Х4.
Макар и изглеждащи доста атрактивно и внушително на снимка и при поглед от далеч, то от непосредствена близост и при двата модела на "Греат Уол" китайската сглобка си личи доста ясно, убеди се пратеникът на Dnevnik.bg.