Без изненади на автосалона в Болоня

Без изненади на автосалона в Болоня

Без големи изненади и бляскави премиери, но с присъствие на 99% от компаниите, продаващи коли в Италия, на 7 декември отвори врати автомобилното изложение в Болоня. То ще продължи до 17 декември, като посетителите могат да видят 14 световни и 12 европейски премиери, но малко от тях са наистина запомнящи се. Повечето новости идват от китайски и индийски компании, които все по-активно атакуват европейския пазар. Липсата на достатъчно автоновости се дължи на факта, че изложението в Болоня се провежда по-малко от три месеца след реномирания салон в Париж и точно толкова преди Женевския автосалон. При това положение сбирката в Болоня има по-скоро регионална, отколкото интернационална насоченост. Това се потвърждава от факта, че на много от щандовете просто липсва пресинформация на друг език освен на италиански.
И все пак в Болоня има няколко автомобила, на които си заслужава да се обърне внимание.
"Тойота Аурис"
например се показва за първи път на автоизложение, и то няколко месеца преди да бъде пусната на пазара в Европа. Добрата новина за почитателите на марката е, че автомобилът почти не се различава от изложения в Париж концептуален модел. Във външния вид се забелязват характерни за визията на новия "Авенсис" елементи(основно в оформлението на радиаторната решетка, бронята и джантите). Задницата пък показва ярко родството с "Корола", която "Ауирис" наследява. Особено впечатляващо е приборното табло пред водача, което е футуристично, красиво и функционално. Централната конзола е изчистена, елегантна, с лесни за управление контролери. Що се отнася до техническите характеристики, "Аурис" е дълъг 4220 мм, широк 1760 мм, висок 1515 мм, а междуосието е 2.6 метра. В Европа наследникът на "Корола" ще се предлага във версии хечбек с три и пет врати и миниван с традиционното за "Тойота" означение "Версо". Купувачите ще могат да избират между два бензинови и три дизелови двигателя. Базовият мотор е познатият 1.4 VVT-i с мощност 97 к.с., а второто предложение е напълно новият 1.6-литров агрегат с двойна VVT-i система, който ще разполага с максимална мощност от 124 конски сили. Дизеловите мотори от D-4D генерацията са 1.4 (90 к.с.), 2.0 (126 к.с.) и 2.2 (180 к.с.) литра. Скоростните кутии ще са петстепенна механична (за бензиновите и малките дизелови мотори), механична със шест предавки (за дизелите с мощност 126 и 180 к.с.) и като опция автоматична с възможност за смяна на предавките с планки на волана.
На изложението в Болоня "Тойота" показа и два интересни концепта - малкия градски автомобил "И-Суинг" (I-Swing) и компактния всъдеход "Урбан Крузър"(Urban Cruiser). "И-Суинг" е нещо като популярната електрическа двуколка "Сегуей", но пътникът е седнал и управлява возилото с наклони на тялото напред и встрани. Всъдеходчето пък е симпатично и компактно, с доста футуристична външност и интериор. На този етап повече подробности за двата проекта не са известни.
По-големи размери и повече мощ предлага новото поколение на "Смарт Форту",
което направи световната си премиера на изложението в Болоня. Външните промени са трудно забележими, но в сравнение с предходната генерация микроколата е удължена със 195 мм (до 2695 мм) и разширена с 43 мм (1559 мм без огледалата). Междуосието и ширината на следата също са по-големи, което е направено с цел по-голям комфорт за пътуващите. Пак в тяхно име е увеличено и багажното пространство с 30% до 220 литра. Сериозно е поработено и по новия бензинов двигател на "Смарт Форту", който вече има работен обем от 999 кубика(при 698 досега). Неговата мощност може да е 61, 71 или 84 коня. Дизелът разполага с мощност от 45 к.с. Максималната скорост на "Смарт Форту" с дизеловия агрегат е 135 км/ч, а с бензиновите - с десет километра в час по-висока. По време на представянето на новия модел беше припомнено, че
"Смарт Форту" е на пазара от повече от осем години и до момента от него са продадени над 750 000 броя в 36 страни.
"Фолксваген груп" представи две световни премиери
в Болоня, като и двата нови модела са насочени към хората, търсещи по-активно прекарване на свободното време. "Шкода" показа за първи път "Румстър Скаут", а "Фолксваген" - "КросТуран". "Румстър Скаут" е с 14 мм по-дълъг(4219 мм), с 11 мм по-широк(1695 мм) и 43 мм по висок(1650 мм) от стандартния модел. Освен това се отличава със защитни лайсни във вратите, затъмнени задни стъкла и защитна кора под двигателя. Автомобилът ще се предлага с два бензинови четирицилиндрови двигателя с работен обем 1.4 и 1.6 литра, които разполагат съответно с 63 и 77 киловата. Дизеловите мотори са трицилиндров 1.4 (59 кВ) и четирицилиндров 1.9 TDI с мощност 77 кВ.
"Фолксваген КросТуран" пък стои с 12 мм по-високо над пътя от обикновената версия на вана. Автомобилът със сигурност ще допадне на любителите на къмпингуването, особено с увеличената товароносимост на багажника на покрива, който вече поема до 100 кг тежест. Като ван, който ще се кара и извън гладката асфалтова настилка, "КросТуран" има защитни гумени лайсни по броните и вратите, както и кора под най-важните агрегати в моторния отсек. Чрез хромираната радиаторна решетка, новите брони и предната престилка от "Фолксваген" са засилили спортното излъчване на автомобила. Различията спрямо базовия "Туран" се допълват от новите външни и интериорни цветове. Новият ван на "Фолксваген" ще се предлага с избор измежду шест двигателя и две скоростни кутии. Моторната гама започва с 1.6-литров бензин с мощност 102 конски сили. Следват агрегати, събрали силата на 140 и 170 кончета. Най-малкият дизел е с мощност 105 к.с. и работен обем 1.9 литра, а следващите TDI предложения са двулитрови със съответно 140 и 170 коня.
На автосалона в Болоня своята световна премиера направи и
обновеният "Форд C-MAX"
Външният вид на компактния ван е преработен основно, за да се впише той в новия кинетичен дизайн на марката. Това е постигнато чрез промяна на светлините отпред и отзад, брони, въздухозаборници и радиаторна решетка с нова форма, изцяло преработени фарове за мъгла. Отвътре C-MAX търпи промени в дизайна на таблото, добавени са ниши за съхранение на различни дреболии, колата ще се предлага и с различни тапицерии. Засега няма подробности за техническите характеристики за автомобила, като те ще бъдат оповестени през пролетта на следващата година.
Фейслифтът на бестселъра на "Опел" - "Астра",
продаден за две години и половина в над 1.2 млн. екземпляра, беше една от най-чаканите премиери на изложението в Болоня. Във външния вид промените са трудно забележими. И все пак "Астра 2007" във версиите си хечбек с пет врати и комби се отличава с по-широката хромирана лайсна с вградена емблема на "Опел". Новост са и хромираните ламели на радиаторната решетка. Леки промени се забелязват и в контурите на вдлъбнатините за светлините за мъгла и предната престилка. При "Астра GTC" (тривратия хечбек) предната решетка вече е тип "пчелна пита".
В интериора се отличават хромираните пръстени около регулаторите на климатичната инсталация и аудиосистемата, както и нови декоративни облицовки на арматурното табло и вратите. "Астра 2007" предлага и повече възможни екстри, както и по-богато серийно оборудване за различните нива на изпълнение.
Що се отнася до гамата от двигатели, то тя е обогатена с два 1.6-литрови бензинови агрегата (с мощност съответно 115 и 180 к.с.) и един турбодизелов 1.7-литров CDTI комънрейл (110 к.с). Като цяло изборът е измежду единадесет мотора с максимални мощности от 90 до 240 конски сили.