Подготовка за лятото

Подготовка за лятото

Лансиране на първия купе-кабриолет през 1932 г. и продадени над половин милион автомобила с твърди сгъващи се тавани до края на миналата година, и така накратко може да се обобщи опитът на "Пежо" в СС (coupe cabriolet) сегмента. В този смисъл с огромен интерес очаквах теста най-новата рожба на французите в този атрактивен и перспективен пазар - 207 СС. Автомобилът имаше своята световна премиера на автосалона в Женева в началото на март, а у нас продажбите ще тръгнат до броени дни.
Първите впечатления
Един поглед върху 207 СС е достатъчен да се влюбиш и да пожелаеш този автомобил. Със спортното си, динамично и младежко излъчване той обещава много приятни емоции на пътя, а комфортният интериор като че ли те подканя да заемеш едно от двете предни кресла. Хващащ окото и като купе, и като кабриолет 207 СС става истинска атракция, когато преминава от един силует в друг. Това може да става при скорост до 10 км/ч, като напълно автоматичната трансформация отнема около 25 секунди и става с натискането на един-единствен бутон.
Създаден на базата на компактния модел 207, купе-кабриолетът на "Пежо" разполага със същата като него дължина (4037 мм) и ширина (1750 мм), но е със 75 мм по-нисък, като се извисява до 1397 мм. Както и предшественика си 206 СС, новият автомобил е решен по формулата 2+2, като задните две седалки могат да се ползват само в краен случай. Вторият ред кресла е по-скоро една допълнителна багажна ниша, при положение че наличните 449 литра (във версия купе) или 187 литра (като кабриолет) не са ви достатъчни.
Сериозно внимание е обърнато на седящите отпред, като те са получили повече пространство в областта на раменете и лактите в сравнение с предшественика 206 СС. Увеличено е било и разстоянието от педалите до коленете на седящите на задния ред.
Вятър в косите
207 СС се предлага на пазара с два бензинови и един дизелов двигател, като запознанството ми с гамата започна с автомобил, оборудван с познатия HDi мотор с мощност 110 к.с. и въртящ момент 240 НМ (при 1750 оборота в минута). С него кабриото демонстрира прилична пъргавина и умерен разход на гориво (под 7 на сто в рамките на теста), независимо че домакините от Испания ни бяха приготвили изпъстрено със завои и стръмни изкачвания планинско трасе. Целта обаче е ясна - този терен е отличен, за да демонстрира колата своята стабилност, маневреност, великолепни спирачни качества и комфортна возия.
Скоростта пък е точно толкова висока, че при прибран таван вятърът нежно да разрошва косата на пасажерите, без да им създава дискомфорт. Ниската позиция на водача (максимално близко до пътя) му позволява да се слее с колата и да усеща директно нейното пътно поведение и риск от потенциален проблем. Тук е моментът да се отбележи, че серийно 207 СС се оборудва с ABS, електронно разпределение на спирачното усилие, спирачен асистент и стабилизираща програма (ESP), а ако все пак се стигне до инцидент, пътниците са защитени от общо пет въздушни възглавници и завеси, както и ролбар с автоматично активиране, предпазващ ги при евентуално преобръщане. За щастие в рамките на теста не изпробвахме безопасността на колата, но наличието на цялата тази екипировка малко или много ни подтикваше да караме кабриото на ръба на разумния риск.
Честно казано, след около половинчасово управление на 207 СС по планинския маршрут у мен вече се появи натрапчивото желание да имам тази кола, за да мога да си устройвам точно такива автоизлети сред природата. Това желание се подсилва и от удобната седалка със странична опора, както и от луксозния и подреден интериор, в който всички нужни на водача превключватели са точно там, където очаква да ги намери. Големият хит в колата е новото поколение климатична инсталация, която успява да поддържа приятна температура около пътниците дори и при свален таван. Ако си поръчате автомобила и с предлаганата като опция озвучителна система на JBL, със сигурност дълго време няма да искате да излезете от тази подвижна концертна зала на открито.
Кабриолетът-спортист
И докато дизеловият мотор предлага отличен баланс между динамика и икономичност и като цяло приятно шофиране със сравнително рядко превключване на предавките, новият бензинов мотор, създаден съвместно с БМВ, превръща 207 СС в истински елегантен спортист. Моторът с работен обем 1.6 литра, два разпределителни вала, променливо газоразпределение и директно впръскване на горивото под високо налягане предлага мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент 240 НМ, който благодарение на двойния турбокомпресор е на разположение още при 1400 оборота в минута. При натискането на педала на газта пътниците буквално залепват за седалките, като отличното ускорение и приятният басов звук на двигателя могат да накарат всеки фен на автомобилите да закрещи от удоволствие. Ако говорим с езика на числата, ускорението от 0 до 100 км/ч става за около осем секунди, но субективното усещане, особено в силует кабрио е за много по-впечатляваща динамика. Максималната скорост е електронно ограничена на 210 км/ч. При сериозно настъпване моторът има разход над 10 на сто, но при спокойно каране би могъл да се задоволи и със седем литра в смесен цикъл.
Плановете
207 СС се прави в завода на "Пежо" в Мадрид, като дневно там се сглобяват 330 автомобила. Плановете на компанията са да продава по 50 000 купе-кабриолета от този модел годишно, като основната част от тях ще бъдат лансирани в Европа. Предвид опита с 206 СС най-големи пазари се очакват да бъдат Германия, Испания, Италия, Франция и Великобритания. У нас цените все още не са обявени, но те станат ясни съвсем скоро заедно с идването на модела.
Конкурентите
В сегмента на компактните купе-кабриолети "Пежо 207 СС" няма много сериозни конкуренти. У нас се предлагат "Опел Тигра Туин топ" със стартова цена 31 860 лв. с ДДС и "Нисан Микра СС" (тръгва от малко над 35 000 лева). На практика те се продаваха и по времето на 206 СС, но за разлика от купе-кабриолета на "Пежо" отчитаха единични сделки.