53 ретро автомобила се събраха край езерото Комо
В края на миналия уикенд районът около езерото Комо в Италия за пореден път беше превзет от ретроавтомобилите, борещи се за наградите на най-престижния конкурс от подобен коли - Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Тази година кандидатите бяха 53, а колите им произведени от 1919 до 1971 г. Те бяха разделени в осем категории, като за всяка имаше индивидуално отличие.
Concorso d’Eleganza Villa d’Este беше възроден през 2002 г., като наследи знаменития конкурс за дизайн Coppa d'Oro Villa d'Este , който се провежда с голям успех между 1929 и 1949 г. Тогава, както и сега битката не е между производителите, а между колекционерите, който представят най-великолепните експонати от своите колекции.
Една от най-престижните награди – тази на зрителите отиде при кабриолета "Бугати" 57C Voll & Ruhrbeck от 1939 г. Автомобилът е един от последните доставени от германската компания "Нол" в чужбина, преди втората световна война да прекъсне износа.
Доскоро бугатито е било собственост на олимпийската шампионка от Норвегия Соня Хайне, но сега принадлежи на Джеймс Патерсън. Той е инвестирал сериозни средства в обновяването на колата и край езерото Комо тя беше показана за първи път, след подмладяването.
По ирония на събдата приза на основният спонсор БМВ беше присъден на "Мерцедес Бенц" SSK от 1930 г. В момента той е част от колекцията от автомобили на световноизвестния моден гуро Ралф Лорен. Автомобилът е произведен в Англия от ателието за купето на Уили Уайт, което го прави много рядък модел.
Другият изключително ценен трофей - FIVA за най-добре запасен ретро аавтомобил беше присъден на "Алфа Ромео" 6C 1750 SS Spider Zagato от 1929 г. Преди блико 80 години колата е била създадена със специално олекотено купе и е произведена за участие в знаменитото рали "Миле Миля".
Наградата за най-дълъг преход с ретро автомобил взе БМВ 335 Cabriolet Autenrieth, като неговият собственик Пер Виберг е пропътувал разстоянието от Норвегия до езерото Комо в Италия.